Heb je de remlicht schakelaar al preventief vervangen?
Deze geeft uit ervaring ook veel storingen en kost een paar euro.
Mocht je hem vervangen vervangen hem voor een originele!
Succes
Groeten Mark
Alle schakel problemen met de Selespeed
- mark-abarth24
- Master
- Berichten: 636
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 07-RP-GF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Onze auto's
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
- paul
- Junior
- Berichten: 144
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
heb ik ook al gedaan, als het weer het toelaat neem ik contact op met een service punt en kijken wat er uit de bus komt.
Paul.
Paul.
- Marex
- Beginner
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di mar 01, 2016 10:59 pm
- Registration: 84nlvt
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de zaan
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Als hij wel naar N gaat als je de deur open doet, kan het haast ook geen bak error zijn. Via mes de pook schakelaars uitlezen lijkt mij idd de beste optie.
Marc..
Marc..
- paul
- Junior
- Berichten: 144
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Dat idee heb ik ook, ik heb de pook unit gedemonteerd in de hoop wat contactpunten te vinden, maar unit is geklonken, ik kan hem dus niet uit elkaar halen. ik kan de klinknagels natuurlijk wel uitboren, maar ik heb geen idee wat ik binnenin allemaal kan aantreffen.
als iemand dit onderdeel kan uitlezen hoor ik dat graag, zodat we een afspraak kunnen maken.
ikzelf heb ook een MES maar ik weet niet hoe dit uit te lezen.
Ik denk dat Mike het dichtst bijwoont ik woon in Lochem Gelderland.
als iemand dit onderdeel kan uitlezen hoor ik dat graag, zodat we een afspraak kunnen maken.
ikzelf heb ook een MES maar ik weet niet hoe dit uit te lezen.
Ik denk dat Mike het dichtst bijwoont ik woon in Lochem Gelderland.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Dit is niet het juiste pad dat je nu in gaat hoor...van de pook afblijven...eerst uitlezen met het MES..en dan de parameters gaan inzien...dan komt het euvel van zalf naar boven...kom morgen naar de FSC bijeenkomst en je wordt meteen geholpen
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- paul
- Junior
- Berichten: 144
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
helaas gaat dat niet lukken ik moet werken dit weekeind, maar zal dit zo snel mogelijk laten doen.
- paul
- Junior
- Berichten: 144
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Het volgende is er aan de hand, ik heb 1,5 jaar geleden de versnellingsbakolie ververst. leek mij een goed idee met 250.000 km en niet wetende wat de vorige eigenaar heeft gedaan. synthetische sae 75/80 olie erin gedaan en alles werkte naar behoren, totdat ik dus de problemen kreeg van het niet vrij komen. Nu de temperatuur buiten wat hoger is, heb ik bij een relatief koude olie nog steeds problemen, maar na een rit van ongeveer 10 km komt de bak gewoon in zijn neutraal. totdat de olie na een nacht staan weer koud is en dan weer niet vrij komen en na een korte rit wel weer. kan het zijn dat de olie te dik is en daardoor de schakelproblemen komen. het schakelen tijdens het rijden gaat gewoon goed, zonder problemen. en zoals gezegd, tijdens het starten met ingetrapt rempedaal komt de bak ook vrij en ook als ik de deur open met draaiende motor. Ik ga maar eens Castrol bakolie proberen en kijken wat er dan gebeurd.
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Ik zal preventief en durukbol doen , en de salespeedpomp laten reviseren.
Dan doet alles weer. Dat is als Salespeed problemen will voorkomen. De kost niet vell. Ik heb net mijn auto van de quickpoint Amersfoort terug. Had ik zelfde klagen hij blijv in neutraal al motor warm was. Mijn selespeed pomp was op. De borstels en keringen erin varen goed versleten zij kassjager .
Ik hoop voor je dat geen problemen zijn met de kopeling /ales dat dar binen zitten. Als dat so is he bent vender van huis qua kosten .
Dan doet alles weer. Dat is als Salespeed problemen will voorkomen. De kost niet vell. Ik heb net mijn auto van de quickpoint Amersfoort terug. Had ik zelfde klagen hij blijv in neutraal al motor warm was. Mijn selespeed pomp was op. De borstels en keringen erin varen goed versleten zij kassjager .
Ik hoop voor je dat geen problemen zijn met de kopeling /ales dat dar binen zitten. Als dat so is he bent vender van huis qua kosten .
- Branco
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo mei 28, 2017 6:43 pm
- Registration: 45nkjl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Enter
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Slecht schakelende selespeed
Hoi allemaal,
Zoals in mijn voorsteltopic al te lezen was heb ik een Stilo Abarth met wat schakelproblemen.
Nu ben ik vanavond er even mee gaan rijden om te kijken wat hij nu precies doet en wat juist niet.
In het begin van de rit is er niet heel veel te merken, alleen dat de 2 en 4 wat minder snel ingeschakeld worden dan de rest van de versnellingen.
Na een tijdje duurt het schakelen naar 2 en 4 steeds wat langer. Na 20 a 30 minuten wordt het echt minder en lukt het soms niet deze versnellingen in te schakelen en kwam er de foutmelding gearbox faillure. Dan gooit hij hem in de vrij en is het niet meer mogelijk te schakelen.
Er zit dan een fout in het systeem, schakelsensor als ik het goed onthouden heb. Dit heb ik uitgelezen met multi ecu scan.
Ook heb ik de hydraulisch druk in de gaten gehouden. Een enkele keer komt deze op 39 bar uit, maar meestal schommelt hij tussen de 41 en 53 bar.
De vorige eigenaar heeft er door een bedrijf naar laten kijken en daar gaf men aan dat de klep welke de even versnellingen inschakeld niet meer goed zou zijn.
Wat is jullie ervaring, komt het vaker voor dat deze klep niet meer goed werkt of zou ik het in een andere hoek moeten zoeken.
Ik heb al wel verse tutela cs speed olie in huis, gezien het niet te achterhalen is of en wanneer dit voor het laatst gebeurd is.
Alvast bedankt.
Branco
Zoals in mijn voorsteltopic al te lezen was heb ik een Stilo Abarth met wat schakelproblemen.
Nu ben ik vanavond er even mee gaan rijden om te kijken wat hij nu precies doet en wat juist niet.
In het begin van de rit is er niet heel veel te merken, alleen dat de 2 en 4 wat minder snel ingeschakeld worden dan de rest van de versnellingen.
Na een tijdje duurt het schakelen naar 2 en 4 steeds wat langer. Na 20 a 30 minuten wordt het echt minder en lukt het soms niet deze versnellingen in te schakelen en kwam er de foutmelding gearbox faillure. Dan gooit hij hem in de vrij en is het niet meer mogelijk te schakelen.
Er zit dan een fout in het systeem, schakelsensor als ik het goed onthouden heb. Dit heb ik uitgelezen met multi ecu scan.
Ook heb ik de hydraulisch druk in de gaten gehouden. Een enkele keer komt deze op 39 bar uit, maar meestal schommelt hij tussen de 41 en 53 bar.
De vorige eigenaar heeft er door een bedrijf naar laten kijken en daar gaf men aan dat de klep welke de even versnellingen inschakeld niet meer goed zou zijn.
Wat is jullie ervaring, komt het vaker voor dat deze klep niet meer goed werkt of zou ik het in een andere hoek moeten zoeken.
Ik heb al wel verse tutela cs speed olie in huis, gezien het niet te achterhalen is of en wanneer dit voor het laatst gebeurd is.
Alvast bedankt.
Branco
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Slecht schakelende selespeed
Branco,
Als je zoekt hier in het forum zul je een aantal hoofdpunten tegenkomen waar je op moet letten bij dergelijke problemen. Ook vind je daar wat je moet meten en binnen welke grenzen dit moet liggen. Preventief vervangen van een specifiek onderdeel kan ook je probleem oplossen.
Als je zoekt hier in het forum zul je een aantal hoofdpunten tegenkomen waar je op moet letten bij dergelijke problemen. Ook vind je daar wat je moet meten en binnen welke grenzen dit moet liggen. Preventief vervangen van een specifiek onderdeel kan ook je probleem oplossen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast