Pagina 1 van 2

Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: vr jun 21, 2019 9:24 pm
door RobertV
Hallo mede Stilo rijders,

Ik ben momenteel nu al een tijdje eigenaar van m'n heerlijke Stilo Abarth. Maar ik heb een dingetje (natuurlijk haha). Het valt mij namelijk op dat de auto lijdt aan vermogen verlies. Maar niet altijd! Dat is namelijk het rare. 80% van de tijd kan ik planken zonder dat er ook maar iets indrukwekkends uitkomt, maar de resterende keren gaat hij als een raket! :twisted: Heel vreemd. Onlangs bougies vervangen met Denso Iridiums. De vorige deden precies hetzelfde (Bosch). Als het de bobines zouden zijn, zou het in mijn gedachte altijd moeten voorkomen. Onlangs is ook de DBR gedaan. Geen verschil...

Een andere bijkomstigheid is het wegvallen naar stationair als de auto tot stilstand komt. De helft van de keren bij het stoppen zakt het toerental naar 0, en klimt snel naar 500. Vervolgens klimt hij rustig op naar 900. Als hij 500 draait loopt het allemaal niet zo lekker ofzo. :| Vreemd... Maar dus niet altijd!

Ik heb werkelijk geen idee waar ik naar moet zoeken. Luchtmassameter? Een andere sensor?.. Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt. Graag jullie inzichten hierover zodat het Abarth'je weer een Ferrari wordt.

Groet,

Robert

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: di jun 25, 2019 1:27 am
door reyk
beste robert,
ik herken je problemen.
bij mij gebeurde het steeds na het tanken bij tango, schijnbaar is/was de benzine verontreinigd.
ik heb dit opgelost door een reinigingsmiddel bij de benzine toe te voegen.
er zijn verschillende merken en kost ongeveer 2 tientjes.

ik weet dat er mensen zijn die er geen voorstander van zijn, maar bij mij heeft het geholpen.

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: di jun 25, 2019 10:49 am
door RobertV
Hallo Reyk,

Dat zou een makkelijke oplossing geweest zijn. De flesjes heb ik zelf ook al geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Overigens tank ik ook vrijwel alleen maar premium brandstoffen zoals V-power en BP 98 Ultimate.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals bougies, bobines gemeten op afwijkende waardes (zijn allen goed), Lmm stekker los gehad (werdt alleen maar erger), stekkers overal schoongemaakt etc.

Ik sta met met m'n handen in het haar...

Maar bedankt voor je reactie!

Gr,
Robert

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: di jun 25, 2019 10:59 am
door Drunzy
om te beginnen heb je de auto al uitgelezen of laten uitlezen
dit is altijd het eerste wat je moet doen
als.er iets met sensoren of dergelijke is vindt je het op deze manier

greetz Marten

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: di jun 25, 2019 11:14 am
door RobertV
Hey Marten,

Ik heb dit probleem al vrij lang. Tussendoor ben ik nog bij Schumi geweest om uit te lezen. MultiECUscan gaf geen foutcodes door (helaas). Het rare is ook dat het wegvallen niet altijd is. Ik dacht eerst even aan de koppeling, maar hij doet het ook met 'Rev'en' in neutraal. Dus daar komt de koppeling niet bij kijken.

Gr
Robert

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: di jun 25, 2019 11:16 am
door RobertV
Ik stond laatst naast een Vw Polo (gewoon een 1.2 ofzo). Deze kon ik maar ternauwernood bijhouden! Kan toch niet goed zijn haha?'

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: ma jul 01, 2019 3:35 pm
door RobertV
UPDATE:

Ik heb nu zelf MultiECUscan aangeschaft om de auto uit te lezen. Verder geen storingen behalve in de body wat kleine dingen. 2de Lambda sonde gaf wel 'Open circuit' aan dus deze vervangen. Nu heeft hij wel 'Closed circuit' aan. Geen verschil helaas. Het voltage (mv) van de eerste lambda fluctueert wel enorm. Niet met 0,1 of iets dergelijks, maar verspringt echt veel. Normaal?

Verder heb ik het luchtinlaat circuit nog wat nagekeken etc. Niets te vinden. Het gasklephuis maar wel een soort sissend/elektronisch kabaal. Weet niet of dat helemaal normaal is.

Iemand nog ideeën?

Gr

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: ma aug 05, 2019 10:14 pm
door RobertV
Hallo allemaal,

Ik post nog maar even een update van de Ferrari. De auto is onlangs naar Carrec geweest is Soesterberg. Daar bleek (afgezien van meerder dingentjes) dat het inlaatspruitstuk een lek heeft. Waar precies konden ze mij niet vertellen. Nu ga ik het uitlaatspruitstuk van de week demonteren en nakijken. Nog enig advies of bekende zwakke plekken? Het demonteren is volgens E-learn vrij eenvoudig.

Vorige week klapte ook nog een het koelvloeistofreservoir, het zit niet mee haha. Keep you posten.

Groeten

Robert

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: ma aug 05, 2019 10:51 pm
door RobertStilo16v
veel succes Robert :thumbup:


koelvloeistofreservoir inmiddels vervangen :clap:

Re: Vermogen verlies Abarth

Geplaatst: vr aug 23, 2019 2:49 pm
door fvdberg
Klinkt als een vacuüm probleem. Beginnen bij het inlaat spruitstuk en dan naar beneden werken, met deze leeftijd zijn nieuwe slangen geen overbodige luxe