Hallo Stilo-mensen

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Hallo Stilo-mensen

Bericht door Ndehaan »

Hallo! Mijn naam is Nando De Haan, 22 jaar oud en woon in het o zo mooie Friesland 8-)
Sinds eergisteren ben ik in het trotse bezit van een mooie Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed. Al iets meer dan een maand heb ik naar tweedehands auto's gekeken maar heb in die tijd maar 1 auto kunnen vinden die ik echt zou willen kopen. Dit was een Audi A3 1.8L. Ik zou nog even terug bellen, wat ik na 2 uurtjes ook deed, en prompt was de auto al verkocht aan iemand anders. Een paar dagen geleden kwam ik de advertentie van mijn huidige Stilo tegen en alles klopte gewoon. Zag er goed uit(minus wat gebruikssporen), onlangs een grote beurt gehad, aantal dingen vervangen zoals de distributieriem(zo'n 900km geleden dus die doet het nog wel even ;)), bougies, waterpomp. Zo goed als nieuwe winterbanden er onder met een eveneens goede set zomerbanden die ik er bij kreeg.

Het eerste wat mij opviel was hoe luxe de auto er van binnen uit zag en het aantal opties waarover de auto beschikte. Mijn vorige auto was een Peugot 306 dus dit is misschien ook niet zo'n hoge maatstaf geweest maar toch :p. Cruise-Control, regen -en parkeersensoren, mooi Connect Nav+ systeem, beige lederen interieur, elektrisch verstelbare spiegels!(Zeer welkom na al het handmatige verstellen in mijn oude Peugot) en nog veel andere dingen.
Daarnaast was het een Selespeed model wat voor mij erg wennen was. Het gas en de rem was, in tegenstelling tot mijn Peugot, behoorlijk gevoelig. Aan de ene kant vind ik dit fijn aangezien het optrekken wat sneller gaat. Bij voorzichtig wegrijden is het nog wat wennen. Soms druk ik hem net iets te ver in en schiet de auto naar voren en een aantal keren was ik juist te voorzichtig omdat ik dus niet ineens naar voren wilde schieten. Misschien herkenbaar voor andere 2.4 Selespeed gebruikers?
Verder vind ik het semi-automaat wel prima rijden. Van het schakelen had ik verwacht dat het sneller zou gaan maar daar is verder weinig aan te doen.

Tot dusver ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Ik ben wel realistisch en kruis de dagen af dat ik geen storingen heb maar so far so good :thumbup:

Hier nog een foto'tje van mijn Instagram. Morgen haal ik de auto door de wasstraat en zal ik nog een paar normale foto's maken:
Afbeelding

Hier nog even wat andere foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ndehaan op wo mar 05, 2014 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door HazeSpace »

Welkom Nando!

Welkom bij de FSC! Waar in Friesland woon je?

Audi A3 is ook een mooie bak. Zat ik ook naar te kijken.. Maar ben toch blijer met mijn stilo ;) Had trouwens hetzelfde verhaal.. zou komen kijken voor een 1.8 stilo. afspraak gemaakt. Bel ik een uur van te voren nog ivm een vraag over de auto die ik te ruilen had. Waren ze de auto op dat moment aan het verkopen..

15 maart hebben we trouwens een meeting in Muiden. Kom je ook?
Thomas

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door Andreas »

Welkom!

Ik kom regelmatig in Friesland, ik rijd dan over de Friesestraatweg naar Roodkerk. Waar woon je?

Veel plezier met je abarth!
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
Pulito
Senior
Senior
Berichten: 340
Lid geworden op: za dec 28, 2013 3:33 pm
Registration: 76-PR-RX
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hattem, het noordelijke puntje van de mooie Veluwe
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 69 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door Pulito »

Nando welkom bij de FSC, de altijd gezellige en informatieve Stilo liefhebbers club :D

Caio Rein :wave:
Tuned by Unlimited Tuning Amersfoort


Ikke Stilo Abarth Unlimited ...... Verkocht :oops: .... Nu VW Tiguan Tuned by Tunex... :thumbup: 260PK

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door retrodd »

welkom bij Fsc

:o zijn dat schumacher velgen die mijn ogen daar zien :thumbup: jaloers :!: :!:
Laatst gewijzigd door retrodd op vr feb 28, 2014 6:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de FiatStiloClub en heel veel plezier, Nando :thumbup:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Arie480
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: do feb 27, 2014 7:32 pm
Registration: 35jnld
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active Plus
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Winschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door Arie480 »

Hoi Nando welkom,

Die velgen van jouw Stilo zien er erg mooi uit, past goed bij het model.

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door retrodd »

Arie480 schreef:Hoi Nando welkom,

Die velgen van jouw Stilo zien er erg mooi uit, past goed bij het model.
weet het niet 100% maar volgens mij zijn het de standaard velgen van een Fiat Stilo Schumacher limited edition, die dingen zijn echt te cool gewoon 8-) ,
als het ze niet zijn dan lijken ze er wel verdacht veel op en wil ik weten hoe ik eraan kom :lol: :lol:

wees er verdorie maar zuinig op

Gebruikersavatar
Ndehaan
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 11:20 am
Registration: 09NRDB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door Ndehaan »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Ik woon een paar kilometer van Leeuwarden af. Zit qua tijd heel druk dus weet niet of ik zo snel tijd heb voor een meeting. Misschien wel hoor!
Wat betreft die velgen, een google search laat mij zien dat de Fiat Stilo Schumacher editie dezelfde velgen heeft als de velgen op mijn auto. Of dat dan limited edition is, geen idee :p

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hallo Stilo-mensen

Bericht door retrodd »

Ndehaan schreef:Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Ik woon een paar kilometer van Leeuwarden af. Zit qua tijd heel druk dus weet niet of ik zo snel tijd heb voor een meeting. Misschien wel hoor!
Wat betreft die velgen, een google search laat mij zien dat de Fiat Stilo Schumacher editie dezelfde velgen heeft als de velgen op mijn auto. Of dat dan limited edition is, geen idee :p
de Fiat Stilo Schumacher is een limited edition uitvoering en zover ik weet de enige auto met die velgen dus dat maakt de velg ook limited vindt ik althans

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten