Witte rook tijdens engine flush.
Geplaatst: di dec 03, 2019 9:19 am
Beste leden ,
Ik heb gister geprobeerd mijn motor te flushen. Dit omdat de auto al bijna 250.000 km gelopen heeft en er een gat in het onderhoudshistorie zit. Wou hem preventief flushen in de hoop dat de motor nog mooier gaat lopen.
Ik heb dit geprobeerd te doen met Liqui Moly Engine Flush en dus bij de olie gegooid. Dit middel schijnt de beste te zijn! De auto liep een minuutje normaal en de motor begon toen te bokken en kwam er opeens allemaal stinkende witte rook uit de uitlaat , deed me denken aan een geplofte F1 motor zoals je dat wel eens ziet op tv.
Ik heb toen gelijk het contact uit gezet echter liep de motor nog even door ( dus zonder sleutel ) , als in een stuiptrekking nadat iemand is overleden....
Uiteindelijk viel die uit en heb ik toen maar de olie afgetapt en nieuwe Selenia 2K olie met nieuwe filter opgezet. Auto startte meteen en liep stationair ook rustig , wel weer met witte rook.
Ik heb hem 10 minuten laten lopen en toen maar besloten om een stukje te gaan rijden op de snelweg. Bij terugkomst was de witte rook bijna weg en vandaag bij aankomst op werk lijkt de witte rook weg.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb dus helaas de flush niet af kunnen maken.
- Zit nu geen troep op het olie peil.
- Koelvloeistof blijft op hetzelfde niveau.
- Motor loopt rustig.
Ik heb via whatsapp wel contact gehad met FSC leden Marten en Maarten en die denken of een kapotte pakking OF er kwam zoveel troep los dat hij daarom wit begon te roken. De olie was heel zwart ondanks de olie wissel vorig jaar.
Echter snap ik niet waarom de motor door bleef lopen toen ik hem van het contact haalde....
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee wat er gebeurd kan zijn....
UPDATE , In verkeerde topic gezet. Als een admin dit topic kan verplaatsen dan graag!
Ik heb gister geprobeerd mijn motor te flushen. Dit omdat de auto al bijna 250.000 km gelopen heeft en er een gat in het onderhoudshistorie zit. Wou hem preventief flushen in de hoop dat de motor nog mooier gaat lopen.
Ik heb dit geprobeerd te doen met Liqui Moly Engine Flush en dus bij de olie gegooid. Dit middel schijnt de beste te zijn! De auto liep een minuutje normaal en de motor begon toen te bokken en kwam er opeens allemaal stinkende witte rook uit de uitlaat , deed me denken aan een geplofte F1 motor zoals je dat wel eens ziet op tv.
Ik heb toen gelijk het contact uit gezet echter liep de motor nog even door ( dus zonder sleutel ) , als in een stuiptrekking nadat iemand is overleden....
Uiteindelijk viel die uit en heb ik toen maar de olie afgetapt en nieuwe Selenia 2K olie met nieuwe filter opgezet. Auto startte meteen en liep stationair ook rustig , wel weer met witte rook.
Ik heb hem 10 minuten laten lopen en toen maar besloten om een stukje te gaan rijden op de snelweg. Bij terugkomst was de witte rook bijna weg en vandaag bij aankomst op werk lijkt de witte rook weg.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb dus helaas de flush niet af kunnen maken.
- Zit nu geen troep op het olie peil.
- Koelvloeistof blijft op hetzelfde niveau.
- Motor loopt rustig.
Ik heb via whatsapp wel contact gehad met FSC leden Marten en Maarten en die denken of een kapotte pakking OF er kwam zoveel troep los dat hij daarom wit begon te roken. De olie was heel zwart ondanks de olie wissel vorig jaar.
Echter snap ik niet waarom de motor door bleef lopen toen ik hem van het contact haalde....
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee wat er gebeurd kan zijn....
UPDATE , In verkeerde topic gezet. Als een admin dit topic kan verplaatsen dan graag!