Luigi

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door japioo »

Heb je toevallig met losdraaien de holle bout waar het filter opgedraaid wordt niet iets losgedraaid ?
Deze bout zet ook het tussenstuk tussen blok en filter vast tegen het motorblok, daar zit een O ring tussen.
Heb dat gehad met mijn Lancia Kappa, volgens mij dezelfde constructie, O ring was daardoor uit z'n groefje gegaan dus de olie liep er na het starten net zo snel weer uit.
En je heb gelijk hoor, filter met de hand goed vastzetten, beetje olie op de rubber afdichting.
Zo hebben we dat op school geleerd.
Volgens mij heb ik er toen nog een How To van gemaakt , staat er hier nog wel op denk ik.

Yep :
https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... =52&t=1587

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door Luigi »

Beste lezers.

Ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd en de olie aangevuld.
Met de hand goed vast gedraaid en daarna nog ongeveer een kwart slag met de oliefilter sleutel.
Helaas lekt de auto nog steeds fors olie.
De holle bout was met de hand niet te bewegen.
Ik ga woensdag weer aan de slag.
Ga ruimte maken zodat ik de holle bout met een sleutel kan controleren.
Het lijkt me verstandig al die O ringen dan meteen te vervangen.
Weet iemand toevallig de onderdeel nummers of is het iets universeels?

Groetjes Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door japioo »

Je hebt kans dat je die holle bout met vastzetten van het filter weer vastgedraaid heb zodat ie
met de hand vast lijkt te zitten, maar dat ie los gegaan is na het demonteren van het oude filter en
dat toen die O ring uit zijn groef, nou groef, zeg maar heel ondiep groefje gegleden is, is zo gebeurt zeker
daar wanneer dat tussenstuk dan gaat bewegen.
Vervangen blijft een rot werk omdat je eigenlijk daar niet tussen kan kijken of de ring bij demontage goed in de uitsparing blijft.
Is een dunne O ring van een mm of 2 dik en zo'n cm of 6 doorsnede als het me goed herinner.
Vooropgesteld dat het hetzelfde is als de Kappa maar bij het vervangen van het filter bij de Abarth speciaal op gelet en de constructie met dat tussenstuk zag er hetzelfde uit.
Het nummer van die ring weet ik echt niet meer, zo lang geleden, heb nog naar de bon gezocht maar helaas.
Ik ga er wel vanuit dat het bij Tuynder wel te vinden is hoor.

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door Luigi »

Hoi Japioo en overige mede forum genoten.

In ieder geval bedankt voor het zoeken.
Ik ga er woensdag mee aan de slag en zal jou en de overige forum leden op de hoogte houden.

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door japioo »

Veel succes hoor !
Er zijn leukere klussen aan een auto.

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door Luigi »

Gisteren lekker vij dus aan de Stilo begonnen.
Zoals al geschreven.
Er zijn leukere klussen aan een auto.

Ik ben er de hele dag mee zoet geweest.
Om er bij te komen is het zeer gewenst de steun van de airoco pomp te verwijderen.
Dus voorkant los gemaakt zodat er wat extra ruimte ontstaat.
Hitte schildjes, radiator fan en dynamo verwijderd.
Nu de steun weggenomen en was de warmtewisselaar te bereiken.
wisselaarF.jpg
Je kon hem met de hand iets bewegen.
Het rubber dat er tussen zat was hard en plat geworden.
Het nieuwe rubber van de dealer was net iets anders.
Ring warmtewisselaarF.jpg
Tevens ook maar de dynamo vervangen.
Deze zat erg laag in de laadspanning.
DynamoF.jpg
Daarna alles dichtgebouwd en getetst
Geen olie lekkage meer en een laadspanning van ca 14.1 volt

Groet Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door japioo »

Ja, ik had bij die Kappa ook een gladde ronde ring.
Was ook een bult werk maar ik kan mij goed voorstellen dat het bij de Stilo nog een slag erger is, zoals ik zag toen bij het vervangen van het oliefilter.
Goed gedaan man !
How To van maken ?

Gebruikersavatar
El Nino
Beginner
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:39 am
Registration: 06-NP-PK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Wezep
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door El Nino »

Goed bezig Luigi! Ik heb het afgelopen najaar ook moeten doen. Idd beste klus, maar nu kun je voorlopig weer genieten!

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door Luigi »

Ja nu kunnen we weer gaan genieten.
Het is alweer een tijd geleden dat ik van mijn Stilo uit de garage is geweest.
Al een hele lange tijd bezig met een set koplampen.
Met de eerste set zijn ze nog steeds bezig of het garantie is (ca 5 weken).
Toen ik hoorde dat het wel een tijdje kon duren maar een set originele besteld.
Helaas was er bij 1 een lipje van het huis gebroken.
Onder garantie een nieuwe gekregen maar wel weer week verder.
Toen de olie lekkage.
Voordeel de auto is niet in de sneeuw(pekel) geweest. :lol:
Nu de draagarmen voor nog van PU voorzien dan is alles weer in orde.

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
sam.vdv
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 218
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 2:11 pm
Registration: Zfa19200
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Beringen belgie
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Luigi

Bericht door sam.vdv »

Goed bezig geweest luigi, heb je een brug waar je op kan werken of doe je alles met een krik , ben je toch wel effe mee bezig als ik met vergis en uit ervaring weet ik dat er eens wat mis kan lopen met de nodige frustratie van dien , ik ben grappig als ik werk, als er wat niet van de eerste paar keren lukt boei ik me altijd op en kan ik me echt laten gaan met vloeken etc... ik moet dan altijd effe een lkein ommetje maken en dan ben ik als gerest in het hoofd en daarna lukt het meestal van de eerste keer. Ben nu bezig met de egr klep te vervangen en ik weet dat ik weer ga vloeken als ik die weer op zn plek wil krijgen, de klep is niet het probleem maar een aansluitring van een flexibel buisje , volgende week nieuwe klep bestellen want deze doet het niet meer, uitgekuist volledig maar zit het elektronisch gedeelte en dat is dicht , en hoe rijd hij na zo lang stil te staan, ik Veronderstel dat je met pu van draagarmen de rubbers bedoelt, een volledig draagarm kost normaal rond de 100 euro en de pendelstangen tussen de veerpoot en torsiebar vervang ik ook om de 2 jaar
A coward dies a thousand deaths , a soldier dies but once

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten