Voorruit verwarming

Alles over de mechanica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P. Koning
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 24, 2020 10:04 pm
Registration: 48-tb-gn
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Den Haag
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Voorruit verwarming

Bericht door P. Koning »

Mijn dual climate control werkt niet goed. Ik had de volgende foutcodes:
B1901, B1904, B1921, B1902.

B1904 heb ik zelf opgelost door het vervangen en hermonteren van de stelmotor links. Dit is de rechter motor op de foto. Deze zorgt voor de juiste menging van koude en warme lucht aan de linkerkant. Een pittig klusje en vooral belangrijk dat je de tandwielen synchroon plaatst, anders gebeurt er nog niks.

Nu ben ik mij gaan verdiepen in het tweede probleem en heb de oorzaak gevonden: vastzittende/gebroken motor voor de luchttoevoer naar de voorruit. Hierdoor kan ik de hoeveelheid lucht naar de voorruit niet reguleren. Dit is de linker motor op de foto. Deze plek is moeilijk zo niet onmogelijk te bereiken en ik vroeg mij af hoe ik hierbij kan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Voorruit verwarming

Bericht door Moreno83 »

De servo die ervoor zorgt dat er uberhaubt lucht bij de voorruit komt is niet de linker op de foto maar een aparte servo veel dieper in het kachelhuis.
Die werkte bij mij ook niet na de ombouw , kwam er achter dat ik een kabel niet had aangesloten op die servo.
Links onderin en rechts zijn de servo's voor het gescheiden systeem.

De servo voor de voorruit zit voorbij de linker op de foto en dan boven in in het midden achter het kachelhuis. Kom je nooit bij mits je het hele dashboard demonteert. Ik moest er onlangs een kabeltje aansluiten en heb daar zeker een half uur over gedaan.

Dit is hem , gaat een kabel heen met 2 draadjes. Motor doet niks meer dan de kleppen open en dicht doen. Ik gok dat de linker op de foto dan zorgt voor de warme en koude lucht voor de voorruit.


Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten