Arno's stilo's
Geplaatst: za dec 05, 2020 12:03 pm
Ik lees alweer een tijdje wat actiever mee op het forum, dus heb ik maar besloten een topic aan te maken over mijn stilo's.
In 2013 verkocht ik mijn toenmalige stilo abarth 5m uit 2006, omdat ik het tijd vond voor wat anders. Ruim 6 jaar rond getoerd in een ander merk en toen kwam ik per toeval een groepje stilo's tegen die achter elkaar liepen aan te vangen op de autoweg. Dat was een erg mooi gezicht en ik was weer om. Er moest weer een stilo komen! Aangezien ik geen auto nodig heb voor mijn werk de andere auto verkocht en gaan zoeken naar een stilo abarth voor hobbymatig gebruik.
In november 2019 trof ik een zwarte selespeed. In 2008 bij de aanschaf van mijn vorige stilo expres niet gekozen voor een selespeed en ik werd op de terugweg meteen alweer herinnerd waarom niet. Tijdens de proefrit niks geen last. Schakelde netjes en schokvrij. Maar eenmaal op de snelweg werd er bij de overgang naar een andere snelweg niet meer terug geschakeld. Manueel lukte het nog 2x en toen verscheen de melding gearbox failure en stond de bak vast in de 3de versnelling. Ik heb de auto naar huis laten bezorgen door de ANWB, want de selespeed pomp was overleden.
Thuis via een Engels forum een revisie set voor de selespeed besteld, bestaande uit een set koolborstels, drukbol, olie en o-ring set voor de schakelrobot. Dagje aan het sleutelen geweest en de selespeed schakelde weer prima. Maar ik kon niet wennen aan de schakelmomenten van de selespeed en het feit dat je niet kunt uitrollen. Kleine ergenissen waardoor ik 4 weken na aanschaf weer ging kijken naar een handbak.
Januari dit jaar plopte er opeens een gele handbak tevoorschijn dicht in de buurt, maar met de nodige mankementen. Maar na een kort proefrit meteen aangeschaft en nog geen moment spijt gehad. Inmiddels alle kwaaltjes wel gehad, maar het is een heerlijke rijders auto!
En onlangs in mijn ogen de ultieme stilo aangeschaft. Een Schumacher. Maar wel 1 die veel aandacht nodig heeft. Gekocht met motorschade, maar daar blijft het niet bij. Bij thuiskomst de auto eens goed geïnspecteerd en de hele lijst met alle kwaaltjes moet gebeuren + nog een hoop extra. Mijn vrouw en ik hebben in de afgelopen 2 jaar ons huis eigenhandig compleet herbouwd en van het voorjaar gaan we beginnen met de garage. Tot die tijd staat ie op de oprit.
In 2013 verkocht ik mijn toenmalige stilo abarth 5m uit 2006, omdat ik het tijd vond voor wat anders. Ruim 6 jaar rond getoerd in een ander merk en toen kwam ik per toeval een groepje stilo's tegen die achter elkaar liepen aan te vangen op de autoweg. Dat was een erg mooi gezicht en ik was weer om. Er moest weer een stilo komen! Aangezien ik geen auto nodig heb voor mijn werk de andere auto verkocht en gaan zoeken naar een stilo abarth voor hobbymatig gebruik.
In november 2019 trof ik een zwarte selespeed. In 2008 bij de aanschaf van mijn vorige stilo expres niet gekozen voor een selespeed en ik werd op de terugweg meteen alweer herinnerd waarom niet. Tijdens de proefrit niks geen last. Schakelde netjes en schokvrij. Maar eenmaal op de snelweg werd er bij de overgang naar een andere snelweg niet meer terug geschakeld. Manueel lukte het nog 2x en toen verscheen de melding gearbox failure en stond de bak vast in de 3de versnelling. Ik heb de auto naar huis laten bezorgen door de ANWB, want de selespeed pomp was overleden.
Thuis via een Engels forum een revisie set voor de selespeed besteld, bestaande uit een set koolborstels, drukbol, olie en o-ring set voor de schakelrobot. Dagje aan het sleutelen geweest en de selespeed schakelde weer prima. Maar ik kon niet wennen aan de schakelmomenten van de selespeed en het feit dat je niet kunt uitrollen. Kleine ergenissen waardoor ik 4 weken na aanschaf weer ging kijken naar een handbak.
Januari dit jaar plopte er opeens een gele handbak tevoorschijn dicht in de buurt, maar met de nodige mankementen. Maar na een kort proefrit meteen aangeschaft en nog geen moment spijt gehad. Inmiddels alle kwaaltjes wel gehad, maar het is een heerlijke rijders auto!
En onlangs in mijn ogen de ultieme stilo aangeschaft. Een Schumacher. Maar wel 1 die veel aandacht nodig heeft. Gekocht met motorschade, maar daar blijft het niet bij. Bij thuiskomst de auto eens goed geïnspecteerd en de hele lijst met alle kwaaltjes moet gebeuren + nog een hoop extra. Mijn vrouw en ik hebben in de afgelopen 2 jaar ons huis eigenhandig compleet herbouwd en van het voorjaar gaan we beginnen met de garage. Tot die tijd staat ie op de oprit.