Geen ASR lampje in dashboardklok

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Geen ASR lampje in dashboardklok

Bericht door Moreno83 »

- 2 kleine inbus schroefjes van boven los maken , is een smalle inbus. 2 andere schroefjes zitten achter het flexibele deel wat onder de kap achter het stuur zit. Flexibele deel iets los terug drukken dan zie je ze wel.
- Bovenste plastic kapje van de tellerbak demonteren , zijn 2 plastic lipjes die je moet indrukken.
- Stuur in de laagste stand zetten.
- Tellerbak voorzicht naar voren halen , bak zelf kan wel wat hebben maar je maakt vrij gemakkelijk krassen op de plastic kap van het stuur.
- De connectors demonteren achter op de bak.
- Bak iets kantelen en dan kan die via de linker zijkant er uit zonder dat je beschadigingen maakt.
- De bak zelf zit met lipjes vast. Eerst de zwarte zodat je de plastic voorkant kan demonteren.
- De wijzers moet je met de klok terug draaien en voorzichtig omhoog trekken , doe dit voorzichtig. Deze moeten er sowieso af wil je bij de LEDS komen.
- Rest van de plastic kappen demonteren en je kijkt op de print.
- Multimeter in diode stand zetten en de zwarte draad op het gedeelte van de LED zetten waar je het hoekje ziet zitten , rode aan de andere kant en dan moet die oplichten.

Bij het in elkaar zetten van de klok moet je opletten met de wijzers. Wederom met de klok terug er op draaien en zorgen dat de wijzers op het 0 punt komen te staan! Belangrijk!

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Geen ASR lampje in dashboardklok

Bericht door japioo »

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Heb hem vandaag even uitgelezen met MES, geen opgeslagen fouten bij ASR, ESP en ABS aanwezig dus ik ga er vanuit dat het gewoon werkt.
Ga dat nog even testen op een gladdige ondergrond.
Bij het testen met MES werkten alle lampjes in de klok behalve dus het ASR lampje.
Doe ik de klok wel een keer als het lekker weer is / wanneer ik zin heb, zo urgent is dat lampje ook niet toch ?
Vorige week ook weer zonder problemen door de APK gegaan, zelfs geen aandachtspuntjes dus dat is ook wel weer lekker natuurlijk.
Maar ik bewaar jouw how to hoor, merci.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten