Beste forumleden.
Na de stilo een beetje op zijn staart te hebben getrapt bij het stoplicht maakt de stilo (abarth) een hard tikkend tot bonkend geluid bij iets meer dan stationair draaien.
Bij stationair hoor ik wat lijkt op een klepstoter (wel vaker last van).
Een idee wat dit zou zijn iemand?
Ik had al wel gemerkt dat het hoge olieverbruik waarschijnlijk via de cilinders gaat want bij koude motor komt er rook uit de uitlaat (meer dan mij lief is).
Nu dat gebonk (Ik durf er niet mee te rijden), klinkt mij als een engine rebuild maar misschien weet iemand meer.
Groet Frans
Bij iets meer toeren dan stationair een geratel
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Bij iets meer toeren dan stationair een geratel
Koude motor met deze temperaturen heb je standaard rook. Kan vocht in de uitlaat zijn? Weet niet of je korte ritjes of lange ritjes maakt. Zolang het niet blauw is verbrand je niet meteen olie via de cilinders. Dan zou je om de 500km een liter bij moeten vullen bijvoorbeeld.
Een forum lid heeft de Opel motor in zijn Fiat met sowieso 1 slechte zuigerveer en die verbruikt 1 liter olie op 500km , soms zelfs minder km!
Wat is de staat van het onderhoud? Een bonkend geluid zou zelfs een versleten motorsteun zijn , dus de motor die "bonkt".
Het tikken bij stationair kan ook een lek zijn bij de uitlaatpakking ( Dus aan het blok ). Als je een klepstoter probleem hebt dan gaat dat tikkende geluid in hoge toeren mee.
Welke olie gebruik je?
Een forum lid heeft de Opel motor in zijn Fiat met sowieso 1 slechte zuigerveer en die verbruikt 1 liter olie op 500km , soms zelfs minder km!
Wat is de staat van het onderhoud? Een bonkend geluid zou zelfs een versleten motorsteun zijn , dus de motor die "bonkt".
Het tikken bij stationair kan ook een lek zijn bij de uitlaatpakking ( Dus aan het blok ). Als je een klepstoter probleem hebt dan gaat dat tikkende geluid in hoge toeren mee.
Welke olie gebruik je?
- Baradein
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 9:53 am
- Registration: 49-LR-ZH
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Dordrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Bij iets meer toeren dan stationair een geratel
Qua olieverbruik is dat zeker wel vergelijkbaar met mij denk ik zo.
Het bonken (en tikken) is evenredig aan de toeren van de motor.
Motorsteun lijkt me meer iets wat je merkt bij rijden dan bij stilstaan en de toeren wat opvoeren maargoed ik ben een leek.
Het bonken (en tikken) is evenredig aan de toeren van de motor.
Motorsteun lijkt me meer iets wat je merkt bij rijden dan bij stilstaan en de toeren wat opvoeren maargoed ik ben een leek.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Bij iets meer toeren dan stationair een geratel
Wat je beste kan doen, is een afspraak maken met Mike Kaasjager, hij kan de Abarth uitlezen voor je en eventueel een goede diagnose maken van jou probleem.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast