Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Aanbod Fiat gerelateerde zaken
Gesloten
Gebruikersavatar
DVogelaar
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 14, 2019 10:49 am
Registration: 36-LV-RJ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Sint-Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door DVogelaar »

Beste Leden,

Na lang overwegen, besloten mijn Stilo tóch te verkopen. De reden is simpel, ik rijd er veel te weinig in en staat daardoor meer stil. Ondanks dat het nog steeds de voor mij perfecte Stilo is (een vijfdeurs Abarth met handbak). In de afgelopen ruim 3 jaar dat ik haar gehad heb, heb ik er het nodige aan gedaan om haar naar mijn zin te maken. Dat is voor een groot deel gelukt, maar het project is nog niet af.

De belangrijkste info op een rij:

- Betreft dus een 5-deurs Abarth uit 2003, destijds door een Fiat monteur omgebouwd naar handbak. Erg netjes gedaan, van de ombouw is niets te zien. Doordat het een vroeg exemplaar is, ook voorzien van het TFT-schermpje in het tellerhuis. Werkt overigens nog perfect. Ik ben pas de derde eigenaar;
- Kilometerstand op het moment zit op nog geen 110.000km. Loopt heel licht op;
- Onderhoud de afgelopen 3 jaar in principe zelf gedaan. Ik beschik over een eigen loods met daarin een brug en het nodige gereedschap;
- Verbruikt geen druppel olie. Om het jaar een oliewissel gehad (twee keer in de afgelopen ruim 3 jaar);
- Al het reguliere onderhoud gehad. Sinds aanschaf alle vloeistoffen vervangen, dus ook de bakolie, koelvloeistof en remvloeistof. Destijds ook de distributie meteen gedaan samen met alle toebehoor (waterpomp, diverse rollen etc);
- Aanvullend beide aandrijfassen vervangen voor nieuwe. Één was versleten, maar ik vervang zelf altijd in dat soort gevallen beide. Daarnaast alle vijf de bougies voor de voorgeschreven bougies vervangen en ook meteen alle vijf de bobines vervangen;
- In de tijd dat ik haar gehad heb, eigenlijk nooit problemen gehad (buiten de aandrijfas die bovenmatig versleten was). Slechts één storing gehad, die van de automatische ruitenwissers/lichtsensor. Oorzaak waarschijnlijk een slechte stekkerverbinding want na het schoonmaken van die stekker (en alle andere stekkers waar ik zonder het gehele interieur te strippen bij kon), nooit meer een storing gehad. Ook altijd RON98 E5 getankt.
- Helaas heeft er afgelopen week iemand de parkeersensor aan de bestuurderszijde geraakt (bumper daardoor ook wat lichte schade doordat de balk van de trekhaak vlak achter de bumper zat), waardoor ik daar nu een storing op heb. Ik heb de achterbumper er gisteren af gehad en alle stekkers meteen goed schoongemaakt, helaas nog steeds de storing. Lijkt echter nog wel te werken want tijdens het maken van de foto's vanmorgen, deed hij het weer. Nu echter weer thuis gezet en de storing doet zich weer voor;
- Ze is inmiddels alweer 19 jaar jong, dus verwacht geen nieuwe auto. Her er der vind je best een kleine beschadiging in de lak. Echter geen (grote) schades. Een goede polijstbeurt zal grote wonderen doen en dan neem je die paar krasjes die er dan nog overblijven, denk ik wel voor lief. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan. De foto's spreken voor zich denk ik.
- Tot slot is ze op de rollenbank geweest een aantal maanden geleden. Een "strenge" rollenbank die geen droom getallen laat zien. Daaruit kwam een hele nette 171,4 pk en 240nm. Dit was met het Lancia Kappa spruitstuk. Verder volledig origineel. Dit bij H&S Corse in Almere laten doen.

Sinds aanschaf het nodige gedaan, waaronder:
- Montage compleet lederen interieur mét zeer zeldzame stoelverhogers in de achterbank. Uiteraard in delen neer te klappen en ook te verstellen (zitten en rugleuning);
- Originele pedalenset;
- Originele subwoofer in de kofferruimte. Deze is compleet maar het plan was deze op de nieuwe radio werkend te maken (zie volgende punt). Ik heb de bestaande bekleding van de kofferruimte aangepast, maar voor het mooie zou er een exemplaar in moeten die speciaal voor de subwoofer bedoeld is. De mat op de bodem heb ik niet verknipt en ligt daardoor dus omhoog. Je zou de kofferruimte dus ook weer netjes terug kunnen bouwen zonder subwoofer. Volgens mij heb ik nog wel een stuk bekleding liggen die nog heel is;
- Inbouw van een Pioneer SPH-DA120 in een origineel Connect-Nav behuizing. Hierdoor oogt het interieur en dus ook de radio nog volledig origineel, maar nu dus wel voorzien van de moderne techniek zoals Carplay etc. De nieuwe microfoon voor handsfree bellen ingebouwd op de plek waar de originele microfoon ook zat;
- Inbouw van een achteruitrijcamera. Expres voor een kleine camera gekozen zodat deze bijna onopvallend onder de kofferklepstrip gemonteerd zit. De Pioneer headunit geeft vanzelfsprekend het beeld weer wanneer je de auto in zijn achteruit zet;
- Nieuwe mattenset;
- Gehele interieur bij inbouw goed gereinigd.;
- Klein detail: het "auto" knopje zat nog in de middentunnel naast de "city" knop. Hiervoor een tekstloos exemplaar gemonteerd aangezien het nu een handbak is;
- Montage getinte zonneband aan de binnenkant van de voorruit;
- Kofferklep laten spuiten. Hij was vrij van de twee deuken links en rechts van de kofferklepstrip (ontstaan door het te hard dichtdrukken van de kofferklep), maar had last van een klein plekje oppervlakkige roest in de linkerhoek (ontstaan door het "schuren" van de kofferklepstrip). Dit is dus verholpen. Daarmee tevens de type-aanduiding weggelaten;
- Alle vier de velgen laten stralen en spuiten, inclusief 4 nieuwe naafkapjes. Alle vier de velgen zijn dan ook als nieuw, zit geen plekje op;
- Bij het laten stralen en spuiten van de velgen, ook meteen 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden laten monteren in de originele maat;
- Montage nieuwe originele einddemper. Was bij aankoop voorzien van een Remus demper. Persoonlijk echter geen fan van eindstukken die onder de bumper hangen;
- Montage KW-suspension schroefset. Was bij aankoop voorzien van originele schokbrekers met Eibach-veren. De demping was alleen helemaal niet naar mijn zin, nu is de Stilo veel beter in balans, zonder oncomfortabel te worden;
- Een gemodificeerd Lancia Kappa spruitstuk met zelfgemaakte RVS tussenbuis gemonteerd. Beide gewikkeld in heatwrap in verband met het ontbreken van een hitteschild. De eerste katalysator is daarmee dus komen te vervallen, de tweede zit nog netjes op zijn plek. Uitlaatgeluid is daardoor minimaal toegenomen. Roffelt iets meer maar loopt wel merkbaar fijner door de toeren;
- Bij het demonteren van de achterbumper gisteren (in verband met de eerder beschreven storing van de parkeersensor), besloten de trekhaak volledig te demonteren. Zelf slechts één keer gebruikt en toen bleek de stekker al niet te werken. Zelf ook geen fan van de extra bedrading die daarvoor getrokken was dus gisteren meteen alles eruit gehaald. Mocht je interesse hebben in de trekhaak, hij ligt nog in de loods en mag je van mij dus bij de Stilo hebben. Enkele dragen dienen wel herstelt te worden want die zijn doorgeknipt);
- Facelift achterlichten gemonteerd. Ik vind het persoonlijk mooier als achterlichten zo rood mogelijk zijn. Dat zijn die van de facelift, zodoende. Het enige wat ik heb hoeven doen waren een aantal draden in de stekkers "ompinnen". Is dus eventueel weer terug te bouwen naar de pre-facelift achterlichten.
- Nieuwe kentekenplaten gemonteerd met opliggende letters. Ook meteen merk/reclameloze kentekenplaathouders gemonteerd en géén schroefjes o.i.d. door de platen.

Bij aanschaf nog niet voorzien van overdreven veel opties, daar zelf wel een hoop van toegevoegd. Omdat het project voor mij nog niet afgerond is, daardoor ook nog het nodige in de loods liggen wat ik van plan was uit te voeren, namelijk:
- Het wisselen van de dakplaat naar een exemplaar met Skywindow. Ik heb dus een complete dakplaat staan (bij de stijlen doorgezaagd) in het zilver. Schadevrij. Daarnaast drie Skywindows staan. Één nog volledig werkend gedemonteerd, twee met beide een ander defect. Ideaal voor reserveonderdelen dus. Ook de benodigde hemel én complete kabelboom heb ik liggen. De bediening van de Skywindow uiteraard ook en omdat deze Stilo voorzien is van een alarm (afgekoppeld onder de parafan), heb ik een exemplaar kunnen vinden dat én de Skywindow bediening heeft én de knoppen en sensoren voor het alarm. Naar mijn idee best een zeldzame combinatie;
- Een set elektrisch verstelbare (en verwarmbare) lederen voorstoelen. Beide werkend en komen uit dezelfde auto als die met de Skywindow. Daardoor zitten de aansluitingen daarvoor in de eerder genoemde kabelboom. Wel wilde ik de lederen hoezen omwisselen met die van de stoelen die in de Stilo zitten. Die nu in de Stilo zitten zijn namelijk nagenoeg slijtage en dus schadevrij. Daarmee ook nog een extra lederen achterbank (zonder stoelverhogers) en deurpanelen (achter met gaten voor de zwengels voor de handbediende ramen);
- Brembo 4-pots remklauwen voor de voorkant. Zijn nog goed maar ik wilde ze zelf volledig reviseren en dus ook opnieuw spuiten. Mijn idee was om ze zwart te spuiten met witte stickertjes, dit om de gehele auto ingetogen te houden. Schijven en blokken heb ik er niet bij maar die zijn gewoon nog nieuw te koop.
- De enige optie die ik naar mijn weten niet heb, zijn een set xenon-koplampunits met de benodigde hoogtesensoren. Ik had zelf het plan om een set lenzen in de bestaande units in te bouwen omdat dat een veel beter lichtbeeld geeft. Helaas nooit van gekomen.


Een heel verhaal maar ik vond het te belangrijk om niet te vermelden. Het geeft naar mijn idee een goed beeld van de auto zodat je bij een eventuele bezichtiging niet teleurgesteld zal zijn. Als er serieuze interesse in de Stilo is, dan sta ik er uiteraard ook voor open om alle extra onderdelen die ik heb (de diverse Skywindows, tweede interieur, complete extra kachelunit en in principe alle panelen van het interieur dubbel) samen met de Stilo te verkopen, zodat het project afgemaakt kan worden.

De prijs die ik in gedachte heb is € 3.500,--. Dit gezien de lage kilometerstand, de algehele staat van de Stilo en alle extra onderdelen die ik erbij heb, geen hele gekke prijs denk ik. Ik sta echter gewoon open voor een eerlijk bod, helemaal als ze bij een liefhebber terecht komt het project verder af wil maken. Logischerwijs zit er veel meer geld in en ben me ervan bewust dat ik dat er nooit uit ga krijgen. Dat hoeft ook niet, de lol die ik ermee gehad heb was het meer dan waard. Het doet dan ook zeker pijn om haar weg te doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door Schumi »

Dat is grappig, ik heb destijds de complete robot met de pomp van hem toen over genomen.

Succes met de verkoop 👍
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
MarijnTB
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: di sep 24, 2019 11:08 am
Registration: 05-NX-VS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Neede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door MarijnTB »

PB gedaan Daniël ;)

Gebruikersavatar
DVogelaar
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 14, 2019 10:49 am
Registration: 36-LV-RJ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Sint-Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door DVogelaar »

PB terug 😉

Gebruikersavatar
DVogelaar
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 14, 2019 10:49 am
Registration: 36-LV-RJ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Sint-Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door DVogelaar »

Hij lijkt mijn PB's niet te versturen (postvak uit), zodoende hier mijn nummer; 06 - drie 9 4 acht 9 3 één één.

Gebruikersavatar
DVogelaar
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 14, 2019 10:49 am
Registration: 36-LV-RJ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Sint-Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Fiat Stilo Abarth 5-deurs handbak

Bericht door DVogelaar »

Verkocht, mag een slotje op...

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten