Je hebt ook verloop kabels die je direct in de ISO stekkers klikt. Deze leest je canbus en maakt daar een geschakelde + van. Ook werkt je stuurbediening weer en heb je nog andere signalen zoals een snelheidspuls en achteruit signaal.
(Heb er nog 1 te koop evt. kijk even bij aanbod)
[GESLOTEN] Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
- raijmann
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:32 am
- Registration: 81-JN-DR
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lelystad
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
2 din radio aansluiten op stuurwiel bediening
Hallo allemaal
Ik heb een 2 din radio gekocht en aangesloten ter vervanging van de orginele 2 din in me auto.
Nou zit ik alleen met een probleem mijn nieuwe radio is ook met de aansluiting geleverd voor stuurwiel bediening maar ik heb geen idee welke draden dat zijn in de auto kan iemand mij een draden schema sturen of vertellen welke kleur draden ik moet gebruiken om het weer aan te sluiten alvast bedankt
Gr s raijmann
Ik heb een 2 din radio gekocht en aangesloten ter vervanging van de orginele 2 din in me auto.
Nou zit ik alleen met een probleem mijn nieuwe radio is ook met de aansluiting geleverd voor stuurwiel bediening maar ik heb geen idee welke draden dat zijn in de auto kan iemand mij een draden schema sturen of vertellen welke kleur draden ik moet gebruiken om het weer aan te sluiten alvast bedankt
Gr s raijmann
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Dat gaat je zo niet lukken vanwege het CANBUS signaal, kijk even in mijn how-to daar staat alles uitgelegt
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- Stringelax
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do apr 03, 2014 11:57 am
- Registration: 26-PS-PZ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Ik heb recentelijk ook een 2 DIN radio ingebouwd (JVC KW-R920BT).
Hierbij mijn bevindingen.
Mijn originele radio was doorgebrand terwijl ik hem niet gebruikte, stond gewoon voor de deur. Enorme stank bij het instappen, wist eerst niet waar dat vandaan kwam (heel aparte lucht). Toen zag ik dat mijn radio het niet meer deed. Zekering van de auto was ook doorgesmolten. Toch even een andere zekering geprobeerd, radio ging aan maar geen indicatie en geluid. Toen maar besloten hem te verwijderen.
Positieve hiervan, ik had nu een reden om een radio aan te schaffen die Bluetooth, MP3, Telefoon enz. ondersteund (origineel alleen maar CD en radio).
Buiten de radio heb ik een pasframe en antenneverloop (DIN naar ISO) aangeschaft.
- Eerste waar ik tegenaan liep was de originele metalen behuizing die zit met 4 schroeven en een inbusbout vast maar wordt ook ondersteund door een kunststof pin van het dashboard. Hierdoor is het onmogelijk om het frame uit het gat te krijgen. Eerst geprobeerd om het betreffende dashboard deel te verwijderen maar dat vond ik te ver gaan. Uiteindelijk de pin maar doorgeknipt met een zijkniptang.
- Aangezien mijn auto geen geschakelde +voeding in de ISO stekker heeft moest ik deze zelf maken vanaf het stuurkolom zoals eerder hier beschreven. Deze aangesloten op de meegeleverde kabelboom van de radio (rode kabel) De originele rode kabel (A7) van de auto aangesloten op de gele kabel (A4) van de radio (Accu). Gelukkig had JVC hier rekening mee gehouden door deze 2 kabels te voorzien van stekkers zodat het omsteken geen probleem was.
- Microfoon draad aangebracht.
- Metalen behuizing van nieuwe radio in het pasframe gemonteerd en het frame in de auto gemonteerd. Ik heb de afwerkdopjes niet geplaatst omdat je dan waarschijnlijk niet meer bij de schroeven komt als je de lampjes wil verwisselen van het onderliggende verwarmingspanel (frame valt over dit panel)
- Kabels aangesloten op de radio. Antenne adapter in de radio gestoken en daarop de antennekabel aangesloten. Microfoonkabel aangesloten.
Zie hier het resultaat;
Hierbij mijn bevindingen.
Mijn originele radio was doorgebrand terwijl ik hem niet gebruikte, stond gewoon voor de deur. Enorme stank bij het instappen, wist eerst niet waar dat vandaan kwam (heel aparte lucht). Toen zag ik dat mijn radio het niet meer deed. Zekering van de auto was ook doorgesmolten. Toch even een andere zekering geprobeerd, radio ging aan maar geen indicatie en geluid. Toen maar besloten hem te verwijderen.
Positieve hiervan, ik had nu een reden om een radio aan te schaffen die Bluetooth, MP3, Telefoon enz. ondersteund (origineel alleen maar CD en radio).
Buiten de radio heb ik een pasframe en antenneverloop (DIN naar ISO) aangeschaft.
- Eerste waar ik tegenaan liep was de originele metalen behuizing die zit met 4 schroeven en een inbusbout vast maar wordt ook ondersteund door een kunststof pin van het dashboard. Hierdoor is het onmogelijk om het frame uit het gat te krijgen. Eerst geprobeerd om het betreffende dashboard deel te verwijderen maar dat vond ik te ver gaan. Uiteindelijk de pin maar doorgeknipt met een zijkniptang.
- Aangezien mijn auto geen geschakelde +voeding in de ISO stekker heeft moest ik deze zelf maken vanaf het stuurkolom zoals eerder hier beschreven. Deze aangesloten op de meegeleverde kabelboom van de radio (rode kabel) De originele rode kabel (A7) van de auto aangesloten op de gele kabel (A4) van de radio (Accu). Gelukkig had JVC hier rekening mee gehouden door deze 2 kabels te voorzien van stekkers zodat het omsteken geen probleem was.
- Microfoon draad aangebracht.
- Metalen behuizing van nieuwe radio in het pasframe gemonteerd en het frame in de auto gemonteerd. Ik heb de afwerkdopjes niet geplaatst omdat je dan waarschijnlijk niet meer bij de schroeven komt als je de lampjes wil verwisselen van het onderliggende verwarmingspanel (frame valt over dit panel)
- Kabels aangesloten op de radio. Antenne adapter in de radio gestoken en daarop de antennekabel aangesloten. Microfoonkabel aangesloten.
Zie hier het resultaat;
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Iemand enig idee hoe deze adapters heten?, evt een link is ook goedEntonoX schreef:Je hebt ook verloop kabels die je direct in de ISO stekkers klikt. Deze leest je canbus en maakt daar een geschakelde + van. Ook werkt je stuurbediening weer en heb je nog andere signalen zoals een snelheidspuls en achteruit signaal.
(Heb er nog 1 te koop evt. kijk even bij aanbod)
Grtzzz
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Merk / Type: CONNECTS2 CTSFA005.2Dee01 schreef:Iemand enig idee hoe deze adapters heten?, evt een link is ook goedEntonoX schreef:Je hebt ook verloop kabels die je direct in de ISO stekkers klikt. Deze leest je canbus en maakt daar een geschakelde + van. Ook werkt je stuurbediening weer en heb je nog andere signalen zoals een snelheidspuls en achteruit signaal.
(Heb er nog 1 te koop evt. kijk even bij aanbod)
Grtzzz
Link: http://www.caraudiodirect.co.uk/ctsfa00 ... fiat-bravo
- Waardering: 14.29%
- BartWest97
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di jun 23, 2015 1:20 pm
- Registration: 10RJK8
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Vinkel
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
als eerst, beste wensen iedereen (als dit nog mag?)
vandaag ben ik ook begonnen aan een dubbel din (ik ga van 1 -> 2 din)
om de radio die ik gekocht heb zit een framepje, maar die past niet in dit frame wat in de auto zit.
Is er een ander frame hiervoor? en waar zou ik die kunnen vinden?
(foto is van het frame wat in mijn auto zit, dus niet het framepje om de radio)
vandaag ben ik ook begonnen aan een dubbel din (ik ga van 1 -> 2 din)
om de radio die ik gekocht heb zit een framepje, maar die past niet in dit frame wat in de auto zit.
Is er een ander frame hiervoor? en waar zou ik die kunnen vinden?
(foto is van het frame wat in mijn auto zit, dus niet het framepje om de radio)
**Chadill** //UltraRacing// //Supersprint// **Crooke Tuning**
**Takata** //Bride// //ShowOff// //R888R// **KMS**
**Takata** //Bride// //ShowOff// //R888R// **KMS**
- jankoster
- Quickpoint
- Quickpoint
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do nov 28, 2013 6:25 pm
- Registration: ler_vc-1
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Weener
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Dat orginele frame van jouw zul je moeten demonteren. En je moet een frame bestellen. Weet zo Ff geen site uit me hoofd
Maar als je fiat stilo dubbeldin. Intikt op Google kom je al heel ver
Maar als je fiat stilo dubbeldin. Intikt op Google kom je al heel ver
Black smoke don't mean it's broke
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
Je kan ook ook zelf een beugeltje maken (of kopen?)
Ik heb zelf beugeltjes gemaakt waarmee ik ze in het frame van de auto kan monteren, is eigenlijk gewoon een hoekplaatje in L vorm
Je zet de radio dan vast aan de 4 schroeven aan de voorkant
Heb op mn werk nog 1 beugel liggen, zal straks een foto plaatsen
Ik heb zelf beugeltjes gemaakt waarmee ik ze in het frame van de auto kan monteren, is eigenlijk gewoon een hoekplaatje in L vorm
Je zet de radio dan vast aan de 4 schroeven aan de voorkant
Heb op mn werk nog 1 beugel liggen, zal straks een foto plaatsen
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- BartWest97
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di jun 23, 2015 1:20 pm
- Registration: 10RJK8
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Vinkel
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Hoe originele radio vervangen met 2 din radio
ik heb idd op google al gezocht naar fiat stilo dubbeldin, maar ik twijfel of ik dan het frame krijg wat in de auto zit, of het framepje over de radio. vandaar dat ik het hier nog heb gevraagd voordat ik begin te knutselen.
**Chadill** //UltraRacing// //Supersprint// **Crooke Tuning**
**Takata** //Bride// //ShowOff// //R888R// **KMS**
**Takata** //Bride// //ShowOff// //R888R// **KMS**
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten