De nieuwe stilo van thewizzz

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

In dit topic beschrijf ik mijn nieuwe Fiat Stilo 1.2. Het doel is om dit met jullie te delen en van elkaar te leren. Maar ook om zelf een dagboek bij te houden van de zaken die ik nog moet doen en heb gedaan.

Hier is ie dan, mijn nieuwe Fiat Stilo 1.2. na een snelle wasbeurt. Onderaan de foto's het verhaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen vrijdag afscheid moeten nemen van mijn geweldige Fiat Stilo 1.2. Meer hierover zie hier: viewtopic.php?t=4870 )

Er dus moest een nieuwe auto komen. Dit moest natuurlijk een Fiat Stilo worden. Bij voorkeur een 1.2 of een 1.4, zonder dikke deuk en met een lage km stand. In een staat soortgelijk of beter dan de Stilo die ik had. Na een kleine speurtocht kwam ik de volgende advertentie tegen bij een garage in Bedum (Groningen).

Afbeelding

De advertentie omschreef dat het om een een Fiat Stilo 1.2 zou gaan met slechts 139.000 KM op de teller, mooiere velgen, nieuwe banden, een nieuwe uitlaat, 2 weken oude APK, nieuwe distributieriem en zonder dikke deuk op te halen bij een autogarage. Mijn oude Stilo had 250.000 KM, wieldoppen, oude banden, maar wel een geheel nieuwe uitlaatsysteem, APK tot november, een dikke grote deuk en moest distributieriem eigenlijk Z.S.M worden vervangen (ben daar te lui mee geweest). Het klonk als een mooie upgrade.

Nadelen volgens de advertentie:
- airbag lampje brand
- airco moet worden bijgevuld

Nadelen volgens mijzelf
- Ophalen in Groningen (woon zelf Noord-Brabant)

Advertentie bestudeerd en contact opgenomen. Gevraagd of de koppeling e.d. in goede staat was en of er naast de scheur in het versnellingsspookhoesje (zag ik op de foto, niet genoemd in advertentie) nog andere noemenswaardige zaken aan de auto mankeerde. De man antwoordde dat er naast wat lichte gebruikerssporen en krasjes, niks noemenswaardig met de auto aan de hand was. Afgesproken dat wanneer hij nog even de airco zou bijvullen, ik direct een aanbetaling zou doen.

Woensdag was het zover en ben ik samen met een vriend naar het hoge noorden gereden. Bij aankomst stond de Stilo al klaar. Hij zag er van een afstandje erg mooi uit. Toen ik de verkoper aansprak, stelde hij voor dat ik alvast naar de Primera zou rijden om de auto op mijn naam te zetten.

Ik besloot om de auto eerst te inspecteren. Toen ik de auto openmaakte, viel me een aantal zaken op
note: Uiteraard vergeleek ik het met mijn eigen Stilo waar ik goed voor zorgde en kijk ik vooral naar de minpunten.
- Er zat een noemenswaardige scheur/gat in de bestuurdersstoel. niet vermeld in advertentie
- ventilatierooster middenconsole was noemenswaardig kapot. niet vermeld in advertentie
- hemel dak niet in topstaat (kleine gaatjes en een vlek nabij lichtschakelaars)
- hoedenplank is linksonder een hoekje geknakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betreft de rest van het interieur, zag de auto er van binnen eigenlijk nog prima uit. Idd wat lichte niet noemenswaardige gebruikerssporen. Ook alle knopjes en Electra werkte prima.

Toen maar even een rondje om de auto gelopen. Daarbij viel me het volgende op.
- crack voorbumper
- hier en daar hele kleine chipjes uit transparante laklaag (dat had mijn Stilo niet)
- wat normale lichte krasjes die ik nog moet wegwerken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


verder zag het er prima uit.

Toen even onder de auto gekeken. Daarbij viel me op:
- uitlaat was helemaal niet nieuw

gelukkig geen hevige roest, schade, afgebroken vering, gescheurd of uitgedroogde rubbers oid.

Toen maar even de motorkap opengedaan. Eigenlijk zag het er allemaal netjes uit. Geen sporen van lekkages o.i.d.. Wel viel me op dat:
- remvloeistof en kvs op minimaal niveau stonden
- accukap los en scheef erop lag
- brandwerende doek binnenkant motorkap ontbrak

Met verkoper hierover gesproken en hij bood aan om alles bij te vullen en een paar tientjes van de prijs af te doen. Niet vermelde dikke scheur in stoel en gesmashte ventilatierooster, niet nieuwe uitlaat en de niet bijgevulde airco deed hij af als: Tja dat valt onder lichte gebruikerssporen, kan je verwachten van zon oude auto. Ik ben van mening dat ik dit niet hoef te vermelden in een advertentie. Na wat doorvragen kwam ik er tevens achter dat er maar 1 sleutel was en de fiat mechanical code ontbrak.

Na een goed gesprek zijn we uiteindelijk tot enkele honderden (ipv enkele tientjes) euro's korting overeengekomen. Uiteraard een rekensommetje in mijn hoofd gemaakt.

En toen deed ik iets stoms/doms...... Ik heb helemaal geen proefrit gemaakt, maar ben direct naar de primera gereden om de auto op mijn naam te zetten. Misschien is het de lange rit of de hete zon?

Maar gelukkig pakte het goed uit. Kenteken op mijn naam gezet, verzekering weer geactiveerd en ben in de auto gestapt en 250KM terug naar Brabant gereden. De auto (motor en uitlaat) is superstil en loopt echt heel lekker. De auto start steeds in 1 keer en schakelt prima, stuurt goed, gaat lekker over drempels en remt snel. Lekkere vering en goede schokdemping. Geen rare geluiden bij bepaalde snelheden of schokkende motor. Niet naar 1 kant hellen bij remmen of stuur loslaten. Geen vloeistofverlies. Helemaal niks. Hij reed net als mijn oude stilo, maar dan stiller en soepeler. Wel kwam ik er nog achter dat middelste lampje boven middenconsole moet worden vervangen. Ook zijn de speakers opgeblazen, maar wilde er toch wat anders in zetten.

Vandaag (vrijdag) heb reed ik naar huis over de snelweg en had ik de ventilator op de hoogste stand. Deze begon ineens heel hard te brommen. Waarschijnlijk is er iets met de aanjager. Heb hem maar uitgezet en ramen opengedaan. Moet wellicht gerepareerd of vervangen worden.

Nog naar een maatje (monteur) gereden en de auto samen even snel nagekeken. Hij zag geen gekke dingen. Wel ontdekte hij dat iemand de auto ooit verkeerd had opgekrikt en daar nu een scheurtje was ontstaan. Bij mijn oude stilo was hele onderdorpel linksonder bijna weggeroest. Bij deze auto is het nog prima te repareren. Zelf zag ik nog een heel klein scheurtje in de carterontluchtingslang zat. Ook gaat rechter knipperlicht ineens sneller dan de linker. Zondag gaan we de auto nog eens goed bekijken.

Wat wil ik gaan doen aan deze auto

PRIORITEIT NR 1 (MOET GEBEUREN)
- knipperlicht probleem oplossen
- airbag storing oplossen (heb al geprobeerd om het op te lossen met electrospray, maar deze eerste stap was niet de fix)
- Dit weekend nog even heel goed schoonmaken/ontgooren, zowel binnen als buiten
- alle rubbers behandelen met van dat rubber onderhoudspul
- Ondanks 2 weken oude APK toch nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken door een goede vriend en/of bij stilo punt om even stand van zaken op te stellen.
- Nieuwe stoelen (keuze uit 60 euro voor gebruikte bestuurdersstoel, of gewoon alles vervangen door lederen stoelenset van ander fiat type of alfa Romeo
- Nieuwe ventilatorrooster middenconsole OF deze kans benutten om op die plek een android ding in te bouwen.
- nieuwe pookhoes
- scheur bumper voor dichtmaken
- middelste lampje boven middenconsole vervangen
- accukap goed bevestigen
- scheurtje in de carterontluchtingslang fixen of nieuwe halen
- aanjager repareren
- nieuwe ruitenwissers voor en achter
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- plastic omhulsel sleutel vervangen

PRIORITEIT NR 2 (wil ik graag, maar moet niet)
- android radio inbouwen (bij voorkeur op plek ventilatierooster middenconsole) naja eigenlijk heb ik er nog 1 liggen, misschien dat die ook past, moet wel de bekabeling erbij kopen))
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken
- autolak kleien
- polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- hoedenplank de vouw weer stijf maken of vervangen
- krikpunt aanpakken
- 2dehandse of nieuwe speakers voor en achter incl tweeters (heb nog een versterker gereed staan en speakers voor achterin)
- ramen blinderen

PRIORITEIT NR 3 (extra als ik geld en tijd over heb)
- remklauwen schoonmaken en geel lakken (of oranje als ik kies voor bijpassend oud fiat logo)
- velgen zwart spuiten
- rode of gele fiat of abarth logo op de wielen (of een oranje van hele oude fiat)
- rode of gele fiat of abarth logo op voorkant auto (of een oranje van hele oude fiat)
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen
- trekhaak
- fiat stilo mechanical code en 2de sleutel
- sideskirt


Van mij hoeft het ook allemaal niet origineel of nieuw. Het moet wel degelijk zijn. Bijv de nieuwe aanjager, als deze niet te repareren is en ik hem moet vervangen, mag van mij echt wel van een ander merk zijn of een 2de handse van de sloop.

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Hoi Paul.

Heb je de oude Stilo nog?
je kunt hier onerdelen uit halen.
Snel knipperend knipperlicht is normaal gesproken een defect lampje.
Airbag lampje heb ik nu ook. Is vaak het contact onder de stoel, maar het kan ook het matje in de stoel zijn.

Groet Louis.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

@luigi: ja is vorige week vrijdag verkocht aan een lokale particuliere autohandelaartje.

- knipperlicht is opgelost, was een los kabeltje
- airbagprobleem had ik ook met oude stilo, daar hadden we uiteindelijk de kabels aan elkaar gesoldeerd om het op te lossen. Ditmaal wel even ingespoten met electrospray. maar probleem is er nog. Kan jij wel airbags uitlezen?(heb jij dat kabeltje wel werkend gekregen?) dan weet ik direct welke airbag het betreft

Gedaan:
- Nieuwe ruitenwissers bevestigd
- van binnen en buiten schoongemaakt en gewassen met de hand
- slangklemmen bevestigd carterontluchting slang
- scheurtje rubber slang carterontluchting gemaakt (lange termijn moet er een nieuwe komen)
- alle rubbers behandelen met van dat rubber onderhoudspul
- knipperlicht rechtsachter gefixt (zat een draadje los, nu extra lampjes over)
- ECU uitgelezen met MultiEcuScan en alle foutcodes gewist.
- accu ontkoppeld en airbagkabeltje onder bijrijdersstoel ontkoppeld en ingespoten met electrospray en weer aan elkaar gekoppeld

Afbeelding

Afbeelding

De airbagmelding blijft staan. Om dit op te lossen moet ik de airbagkabel erin doen. Die heb ik wel, maar werkt niet op mijn normale elm, maar op een ander bijpassend onderdeel. Deze heb ik er ook bij, maar heb ik nog niet werkend gekregen. Ik weet dus niet om welke airbag het gaat.

Overigens had ik deze aindroid 2din autoradio vorig jaar als gok van iemand overgenomen voor een paar tientjes. gaat om een PR78MTV van Xtrons. Nieuwprijs blijkbaar rond 400eu. is helaas niet specifiek voor een fiat stilo, maar zou naadloos passen in een bijv een volkswagen of een skoda. Moet kijken of ik dit kan oplossen en toch in de stilo kan zetten, anders deze verkopen en op zoek naar wat anders.

Afbeelding

gespot
- 2 grote brandgaten op achterbank. Ik ga dus het gehele interieur vervangen. Lederen stilo of lederen 147 erin? hmmm

To do:
PRIORITEIT NR 1 (MOET GEBEUREN)
- airbag storing oplossen (heb al geprobeerd om het op te lossen met electrospray, maar deze eerste stap was niet de fix)
- Ondanks 2 weken oude APK toch nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken door een goede vriend en/of bij stilo punt om even stand van zaken op te stellen.
- Stoelen (voor en achter) vervangen door lederen stoelenset van ander fiat type of alfa Romeo
- Nieuwe ventilatorrooster middenconsole OF deze kans benutten om op die plek een android ding in te bouwen.
- nieuwe pookhoes
- scheur bumper voor dichtmaken
- middelste lampje boven middenconsole vervangen
- accukap goed bevestigen
- aanjager repareren
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- plastic omhulsel sleutel vervangen

PRIORITEIT NR 2 (wil ik graag, maar moet niet)

- android radio inbouwen (bij voorkeur op plek ventilatierooster middenconsole) naja eigenlijk heb ik er nog 1 liggen, misschien dat die ook past, moet wel de bekabeling erbij kopen))
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken
- autolak kleien
- polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- hoedenplank de vouw weer stijf maken of vervangen
- krikpunt aanpakken
- 2dehandse of nieuwe speakers voor en achter incl tweeters (heb nog een versterker gereed staan en speakers voor achterin)
- ramen blinderen
- fiatstiloclub kentekenplaten

PRIORITEIT NR 3 (extra als ik geld en tijd over heb)
- remklauwen schoonmaken en geel lakken (of oranje als ik kies voor bijpassend oud fiat logo)
- velgen zwart spuiten
- rode of gele fiat of abarth logo op de wielen (of een oranje van hele oude fiat)
- rode of gele fiat of abarth logo op voorkant auto (of een oranje van hele oude fiat)
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen
- trekhaak
- fiat stilo mechanical code en 2de sleutel
- sideskirt

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Kleine Update

* Nieuwe mijlpaal 140.000KM op de teller. (vorige Stilo 253.000KM)
Afbeelding

* Setje Lederen Fiat Stilo stoelen besteld (voor en achter) bij de sloop. Komt hopelijk snel binnen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Voor de radio heb je een inbouwframe nodig.
Op het internet iets van 25 euro.
Misschien dat iemand weet welk merk het mooiste past.
Ik wil mijn radio ook vervangen en ben dus op zoek naar zo'n inbouw frame.

Groet Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Zo gisteren werden mijn nieuwe lederen Fiat Stilo stoelen bezorgd.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag goed geïnspecteerd. Kwam wat deuken/vouwen/kreuken tegen en een scheur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Setje gestofzuigd, schoongemaakt. Alle deuken/vouwen/kreuken hersteld middels een natte doek en een stoomstrijkijzer (Daar had ik gelukkig al wat ervaring mee).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed schoongemaakt met schoonmaakmiddelen en daarna behandeld met leder verzorgingsmiddelen. Het ziet er weer top uit. ingedeukte bestuurdersstoel had het meeste te lijden gehad. Is niet perfect geworden, maar wel een wereld van verschil. De scheur repareer ik nog met een leder reparatie kitje.na het opdrogen zag je er niets meer van.

Begon keihard te regenen, dus heb alleen foto's van voor behandelen met lederverzorgingsmiddel. maar alles is nu weer helemaal zwart en soepel. Post binnenkort nog wel foto van eindresultaat.

Binnenkort de oude stoelen weghalen en de nieuwe stoelen installeren. Daarna meteen het airbag probleem oplossen.
Probleem met kachelventilator zit toch net even iets anders. Ventilator zelf is prima, maar ik kwam erachter dan bedieningspaneel slecht is gemonteerd. Na een klap tegen paneel aan, stopte hij namelijk ook met lawaai maken. Binnenkort demonteren en even goed naar kijken voordat ik zomaar onderdelen bestel.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

thewizzz schreef: za sep 16, 2023 9:22 pm Zo gisteren werden mijn nieuwe lederen Fiat Stilo stoelen bezorgd.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag goed geïnspecteerd. Kwam wat deuken/vouwen/kreuken tegen en een scheur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Setje gestofzuigd, schoongemaakt. Alle deuken/vouwen/kreuken hersteld middels een natte doek en een stoomstrijkijzer (Daar had ik gelukkig al wat ervaring mee).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed schoongemaakt met schoonmaakmiddelen en daarna behandeld met leder verzorgingsmiddelen. Het ziet er weer top uit. ingedeukte bestuurdersstoel had het meeste te lijden gehad. Is niet perfect geworden, maar wel een wereld van verschil. De scheur repareer ik nog met een leder reparatie kitje.na het opdrogen zag je er niets meer van.

Begon keihard te regenen, dus heb alleen foto's van voor behandelen met lederverzorgingsmiddel. maar alles is nu weer helemaal zwart en soepel. Post binnenkort nog wel foto van eindresultaat.

Binnenkort de oude stoelen weghalen en de nieuwe stoelen installeren. Daarna meteen het airbag probleem oplossen.
Probleem met kachelventilator zit toch net even iets anders. Ventilator zelf is prima, maar ik kwam erachter dan bedieningspaneel slecht is gemonteerd. Na een klap tegen paneel aan, stopte hij namelijk ook met lawaai maken. Binnenkort demonteren en even goed naar kijken voordat ik zomaar onderdelen bestel.
Ziet er heel netjes uit hoor 👍
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Woensdag 20 September 2023
[*]De lederen stoelen geplaatst. Ziet er nu echt top uit. Kabels en sensors uit bijrijdersstoel gaan naar Luigi om zijn airbagprobleem op te lossen. De rest gaat naar de stort. Dus mocht iemand nog een achterbank of een bijrijdersstoel willen hebben of een stukje van het mechanisme of een hoofdsteun oid. Ik stuur het u gratis tegen verzendkosten op of kom het brengen als je in de buurt woont.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[*]Het aansluiten ging helaas niet zonder problemen. De stekkers van de oranje airbag kabels kwamen niet overeen. Dat wil zeggen. De stekkers van de lederen stoelen waren breder dan die van de oude stoelen. Wel zaten er dezelfde draden aan (bruin, zwart, blauw). Opgelost door de stekkers van de oude stoelen er af te knippen en aan elkaar te solderen. Het airbagprobleem is nu opgelost.

Afbeelding

Afbeelding

Het installeren van de armsteun gaat helaas niet gemakkelijk. Hij past niet.... op https://www.fiatforum.com/guides/instal ... ckets.209/ geven ze daar wat uitleg over. Helaas is een metalen bracket en los ornament nergens te bestellen. Dit probleem is niet zo spannend. Diverse creatieve oplossingen mogelijk om het toch passend te maken. gaat wel op de to-do lijst

Zaterdag 23 September 2023

[*]In de avond het pasje met daarop de fiat stilo mechanical code gevonden. Dat is goed nieuws

[*]In de avond geprobeerd om middelste ventilatierooster te maken, maar kreeg rode knop niet uit rooster verwijderd. Ik moet bekennen. Ik heb er even een rukje aan gegeven. Het was te donker en besloten om er zondag naar te kijken

Zondag 24 September 2023
[*]rode knop uit rooster verwijderd en alle onderdelen van middelste ventilatierooster bij elkaar geraapt en gekeken of dit niet te maken valt. Dat was dus niet het geval. Er moet echt een nieuwe komen.

[*]Ben naar wat vrienden gereden, maar na starten van de auto, deed RPM meter, snelheidsmeter en benzinemeter het ineens niet meer (rest wel). En toen weer wel. En toen weer niet. Hij bleef constant uitvallen en opstarten. Ik kon de auto gewoon rijden en in 50 procent van de gevallen kon ik mijn RPM, snelheid en benzinestand weer zien. Ben gestopt en bedacht me dat dit waarschijnlijk te maken had met het feit dat ik de stekker/kabel de avond ervoor niet zo lief hand behandeld. Kabels ontkoppeld. Ingespoten met electrospray en toen wat het probleem opgelost

Maandag 25 September 2023
[*] In ochtend zonder problemen naar werk gereden (25km). Maar op de terugweg had ik het bovenstaande probleem toch 2x. Wederom gestopt en opnieuw ingespoten. Nu geen problemen meer, maar ik verwacht dat ik dit nog even goed moet oplossen door bijv de kabels te vervangen of te solderen oid. Hopelijk komt het niet non-stop voor.

Deze week dus de ventilatierooster bestellen op de sloop oid.
[plaatje van internet]
Afbeelding

TO DO LIJST:

PRIORITEIT NR 1 (MOET GEBEUREN)
- Ondanks 2 weken oude APK toch nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken door een goede vriend en/of bij stilo punt om even stand van zaken op te stellen.
- Nieuwe ventilatorrooster middenconsole OF deze kans benutten om op die plek een android ding in te bouwen.
- nieuwe pookhoes
- scheur bumper voor dichtmaken
- middelste lampje boven middenconsole vervangen
- kachelbediening geluid oplossen
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- plastic omhulsel sleutel vervangen
- probleem met uitvallende snelheidsmeter oplossen

PRIORITEIT NR 2 (wil ik graag, maar moet niet)

- android radio inbouwen (bij voorkeur op plek ventilatierooster middenconsole) naja eigenlijk heb ik er nog 1 liggen, misschien dat die ook past, moet wel de bekabeling erbij kopen))
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken
- autolak kleien
- polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- hoedenplank de vouw weer stijf maken of vervangen
- krikpunt aanpakken
- 2dehandse of nieuwe speakers voor en achter incl tweeters (heb nog een versterker gereed staan en speakers voor achterin)
- ramen blinderen
- fiatstiloclub kentekenplaten

PRIORITEIT NR 3 (extra als ik geld en tijd over heb)
- remklauwen schoonmaken en geel lakken (of oranje als ik kies voor bijpassend oud fiat logo)
- velgen zwart spuiten
- rode of gele fiat of abarth logo op de wielen (of een oranje van hele oude fiat)
- rode of gele fiat of abarth logo op voorkant auto (of een oranje van hele oude fiat)
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen
- trekhaak
- fiat stilo 2de sleutel
- sideskirt

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

Ziet er heel keurig uit zeg...👍, mooi dat er nog FSC leden zijn die zoveel energie in hun Stilo gooien 💪
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De nieuwe stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Dinsdag 26 September 2023
[*] middelste lampje boven middenconsole vervangen

Woensdag 27 September 2023
[*] probleem met uitvallende snelheids, RPM en benzinemeter opgelost.

Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn bij de clusters van de zwarte Stilo dashboards. De meestgenoemde oplossing is dan ook: vervangen door een witte, die hebben dat probleem schijnbaar minder of niet. Toch heb ik besloten om een stapje terug te doen. Mijn gedachtengang: Ik heb de auto namelijk gekocht van een handelaar. Die zetten er natuurlijk geen nieuwe accu in. Dus heb de accu doorgemeten, dit was 12,1 (aan de lage kant). vervolgens heb ik preventief de 2 zekeringen vervangen (F37 en F53) en de accu een paar uurtjes aan de oplader gehangen. In de avond naar Duitsland gereden, waar ik op veel plekken ben gestopt om naar winkels te gaan. Vandaag op en neer naar het werk gereden. Ik heb sinds het opladen van mijn accu geen problemen meer ondervonden (JA SHUMI, zeg maar even niks..... :) ). Laten we hopen dat ik bij de 5% zit waarbij de oplossing: "accu opladen" is. Ik juich nog niet te vroeg. Ben al gewaarschuwd dat dit probleem wel eens terug kon komen in een ergere variant. En waarschijnlijk gaat dit ook gebeuren hoor. Even kijken hoe gezond deze accu eigenlijk wel niet is en anders haal ik een nieuwe. Mocht het dashboardprobleem nog terugkomen dan vervang ik hem met een wit exemplaar.

Besteld bij de sloop:
- 2 sideskirts
- middelste rooster ventilatie
- nieuw pookhoes
- hoedenplank


TO DO LIJST:

PRIORITEIT NR 1 (MOET GEBEUREN)
- Ondanks nieuwe APK toch nog 1 keer helemaal mechanish en electrisch na laten kijken door een goede vriend en/of bij stilo punt om even stand van zaken op te stellen.
- Nieuwe ventilatorrooster middenconsole OF deze kans benutten om op die plek een android ding in te bouwen.
- nieuwe pookhoes
- scheur bumper voor dichtmaken
- kachelbediening geluid oplossen
- roestgevoelige plekken preventief inspuiten met anti roest zooi
- plastic omhulsel sleutel vervangen

PRIORITEIT NR 2 (wil ik graag, maar moet niet)

- android radio inbouwen (bij voorkeur op plek ventilatierooster middenconsole) naja eigenlijk heb ik er nog 1 liggen, misschien dat die ook past, moet wel de bekabeling erbij kopen))
- alles onder motorkap schoonmaken
- alle lichte krasjes bijwerken
- autolak kleien
- polijsten en waxen/sealen
- airco laten maken/bijvullen (Als ik eerlijk ben denk ik dat de verkoper er niet eens naar gekeken, (bij oude stilo deed airco het ook niet)
- hoedenplank de vouw weer stijf maken of vervangen
- krikpunt aanpakken
- 2dehandse of nieuwe speakers voor en achter incl tweeters (heb nog een versterker gereed staan en speakers voor achterin)
- ramen blinderen
- fiatstiloclub kentekenplaten

PRIORITEIT NR 3 (extra als ik geld en tijd over heb)
- remklauwen schoonmaken en geel lakken (of oranje als ik kies voor bijpassend oud fiat logo)
- velgen zwart spuiten
- rode of gele fiat of abarth logo op de wielen (of een oranje van hele oude fiat)
- rode of gele fiat of abarth logo op voorkant auto (of een oranje van hele oude fiat)
- raam plastic ding zodat er geen regen in komt
- plastic ding op spiegels zodat er geen druppels op komen
- trekhaak
- fiat stilo 2de sleutel
- sideskirt
- nieuwe 60ah accu indien nodig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten