Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor
Geplaatst: wo jun 25, 2014 4:13 am
Sorry voor de late reactie, ik heb het de laatste tijd nogal druk gehad i.v.m. einde schooljaar..
Maar goed, ik heb een tijd een logboek bijgehouden over hoe en wanneer de Stilo uitviel, en die is als volgt:
05-06 (regen) motor niet aan, stilstand: car security failure, loose connection - high coolant failure, loose connection - na 300 m rijden loose connection en daarna rit van 30 km negens last van.
05-06 (regen) 2de versnelling: alternator failure, loose connection
05-06 (regen) 2x 2de versnelling: loose connection
06-06 (droog/opdrogende) eerste kilometer verschillende storingen met uitval. Stopte pas na auto stil zetten (na GL)
08-06 (opdrogende) 2de versnelling: na 2 a 300 m loose connection met uitval, gelijk stil gezet en opnieuw gestart, verder geen problemen meer gehad die rit..
10-06 (dag na regen) 2x eerste kilometer alternature failure - loose connection
11-06 (droog) alternature failure - loose connection
12-06 (droog) 2x bij stilstand alternature failure - loose connection en daarna eerste 500 m alternature failure loose connection en daarna weer loose connection, onder rijden gestart en daarna geen problemen meer
13-06 (droog) bij stilstand met motor uit (alleen contact) connection loose - alternature failure, na 400m weer loose connection met uitval motor. Daarna heel de dag (ca. 90 km) nergens last van
14-06 (droog) ochtend, eerste km drie keer alternature failure en loose connection daarna rit van 15 km nergens last van
14-06 (droog) avond, eerste kilometers paar uitvallen. Eerste x engine fault, tweede en derde keer loose connection. Vierde x bij aankomst, stond 10 sec stil met motor aan die uitviel door alternature failure - loose connection. Even daarna weer opnieuw gereden en helemaal geen problemen.
Conclusie is de laatste week geweest dat hij (meestal) een keer of drie uitvalt aan het begin van de rit (veelal in de eerste kilometer), meestal met alternature failure en loose connection. Na die drie a vier keren uitval heb ik de rest van de rit nergens problemen meer mee.
Ook al 2x gehad dat de display zegt; boot open.. Maar daar is dan helemaal niet aangezeten of geopend. Dit gebeurde zelfs 1x toen ik ging pinnen: motor uit, deur dicht, pinnen, weer contact aan en boot open? Misschien per ongeluk op de sleutel gedrukt, hoewel die dan helemaal niet open gaat?
Ik hoop dat jullie met deze info mij verder kunnen helpen en als er misschien iemand is, zoals HazeSpace zei, waarvan ik een ECU kan/mag lenen om even een rit te proberen dan zal ik dat zeer op prijs stellen. Want anders moet ik een ECU kopen zonder de zekerheid dat het probleem dan verholpen is.
Bij voorbaat dank,
Frank
Maar goed, ik heb een tijd een logboek bijgehouden over hoe en wanneer de Stilo uitviel, en die is als volgt:
05-06 (regen) motor niet aan, stilstand: car security failure, loose connection - high coolant failure, loose connection - na 300 m rijden loose connection en daarna rit van 30 km negens last van.
05-06 (regen) 2de versnelling: alternator failure, loose connection
05-06 (regen) 2x 2de versnelling: loose connection
06-06 (droog/opdrogende) eerste kilometer verschillende storingen met uitval. Stopte pas na auto stil zetten (na GL)
08-06 (opdrogende) 2de versnelling: na 2 a 300 m loose connection met uitval, gelijk stil gezet en opnieuw gestart, verder geen problemen meer gehad die rit..
10-06 (dag na regen) 2x eerste kilometer alternature failure - loose connection
11-06 (droog) alternature failure - loose connection
12-06 (droog) 2x bij stilstand alternature failure - loose connection en daarna eerste 500 m alternature failure loose connection en daarna weer loose connection, onder rijden gestart en daarna geen problemen meer
13-06 (droog) bij stilstand met motor uit (alleen contact) connection loose - alternature failure, na 400m weer loose connection met uitval motor. Daarna heel de dag (ca. 90 km) nergens last van
14-06 (droog) ochtend, eerste km drie keer alternature failure en loose connection daarna rit van 15 km nergens last van
14-06 (droog) avond, eerste kilometers paar uitvallen. Eerste x engine fault, tweede en derde keer loose connection. Vierde x bij aankomst, stond 10 sec stil met motor aan die uitviel door alternature failure - loose connection. Even daarna weer opnieuw gereden en helemaal geen problemen.
Conclusie is de laatste week geweest dat hij (meestal) een keer of drie uitvalt aan het begin van de rit (veelal in de eerste kilometer), meestal met alternature failure en loose connection. Na die drie a vier keren uitval heb ik de rest van de rit nergens problemen meer mee.
Ook al 2x gehad dat de display zegt; boot open.. Maar daar is dan helemaal niet aangezeten of geopend. Dit gebeurde zelfs 1x toen ik ging pinnen: motor uit, deur dicht, pinnen, weer contact aan en boot open? Misschien per ongeluk op de sleutel gedrukt, hoewel die dan helemaal niet open gaat?
Ik hoop dat jullie met deze info mij verder kunnen helpen en als er misschien iemand is, zoals HazeSpace zei, waarvan ik een ECU kan/mag lenen om even een rit te proberen dan zal ik dat zeer op prijs stellen. Want anders moet ik een ECU kopen zonder de zekerheid dat het probleem dan verholpen is.
Bij voorbaat dank,
Frank