[GESLOTEN] Chiptuning / cilinders

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gesloten
Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Chiptuning / cilinders

Bericht door A&D Abarth »

Volgende week wordt de auto gechipt en ik vind het zonde als ik voor de tuning al niet alle pk's op de auto gebruiken kan..?

Is het misschien een mogelijkheid om via FES te kijken of alle cilinders wel werken? Zo ja, hoe doe ik dat? :geek:

Of is er een betere methode om uit te vinden waarom de auto niet snel genoeg optrekt?
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Chiptuning / cilinders

Bericht door Schumi »

Met de MultiECUScan kun je veel meten en controleren, maar de cilinders kun je het beste controleren met een compressie meter...en als je dit dan bij alle 5 de cilinders doet heb je meteen een mooi vergelijk van alle cilinders.

Ik weet dat bij de meeste Stilo Abarth’s de standaard waarden in de ECU tav de benzine/lucht verhoudingen niet goed staan.
Deze staat namelijk veelte rijk afgesteld…waardoor ook de Pk’s vaak veel minder zijn dan de opgegeven 170Pk.

Maar dit komt allemaal inbeeld als de ECU onderhanden wordt genomen…je gaat dus een win-win situatie krijgen door dat je meer vermogen gaat krijgen en je Abarth er meteen zuiniger van gaat worden….een goede investering dus. :thumbup:

Maar je weet dat de FSC “Unlimted Tuning” heeft binnen gehaald he!!! Deze top tuner doet ook dealer nieuwe auto tunen voordat deze naar de klant gaan...met de volledige fabriek garantie.

Ik zou zeggen kijken even op de aanbiedingen die hij heeft voor de FSC…en je bent verzekerd van en goed product tegen een hele mooie prijs. :thumbup:

O ja..deze aanbiedingen gelden wel alleen voor onze donor leden van de FSC !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Chiptuning / cilinders

Bericht door A&D Abarth »

Thanks, zal van de week langs de garage rijden wat betreft de cilinders :)

Natuurlijk was dat bekend van Unlimited Tuning;) Ik heb het geluk dat iemand die ik ken hetzelfde voor een vriendenprijsje doet :D
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast