[GESLOTEN] Chip tuning
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Maar gasinstallatie en tunen is altijd goedkoper, ook met een zware voet
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Haha dat klopt zeker!@N@ND@B@RTH schreef:Maar gasinstallatie en tunen is altijd goedkoper, ook met een zware voet
Dan gaan we daar maar op ons gemak eens naar kijken
- fastforwardusa
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo mei 15, 2013 4:12 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Dat is juist het probleem!
Ik heb van die momenten dat ik wel flink doortrap. vooral als ik in duitsland ben en dan weet ik ook dat ie gaat verbruiken.
maar op het moment dat ik bewust rustig ga rijden en bv. een constante 120 op de snelweg aanhoudt dan blijft ie toch echt behoorlijk verbruiken. ik krijg met geen mogelijkheid 1:12 eruit hoor. ik zit er altijd over. :S
Ik heb van die momenten dat ik wel flink doortrap. vooral als ik in duitsland ben en dan weet ik ook dat ie gaat verbruiken.
maar op het moment dat ik bewust rustig ga rijden en bv. een constante 120 op de snelweg aanhoudt dan blijft ie toch echt behoorlijk verbruiken. ik krijg met geen mogelijkheid 1:12 eruit hoor. ik zit er altijd over. :S
- remyk1
- Beginner
- Berichten: 74
- Lid geworden op: ma mei 27, 2013 6:04 am
- Woonplaats: Rotterdam (zuid)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Ja, die van mij als ik rustig rij 120 dan haal ik wel 6 liter op 100 km
Maar alsook hem even door trap ja dan rijd ze 14 liter op 100 km en als ik echt ga racen ja dan gaat het nog iets verder omhoog.
Maar ja dat weet je met een abarth maar het is dan ook een beleving
Maar alsook hem even door trap ja dan rijd ze 14 liter op 100 km en als ik echt ga racen ja dan gaat het nog iets verder omhoog.
Maar ja dat weet je met een abarth maar het is dan ook een beleving
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Nee...maar toch al snel tussen de € 500/800,= bij een goed bedrijf he....geen prutsers die het voor €200/300 doen dan is het zonde van je geld.
En als je een SeleSpeed uitvoering hebt ben je bijna verplicht om ook die software aan te pakken...
En als je een SeleSpeed uitvoering hebt ben je bijna verplicht om ook die software aan te pakken...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
chippen heeft niet zo heel veel nut voor het geld. Bij auto's met het dubbele vermogen heeft het al veel meer effect. Stel je krijg 5% vermogen winst. is dat nog maar 8.5 pk.. En ik geloof dat het nog wel minder is als dat.
Zelfde geld voor ander luchtfilter. Geeft het meer vermogen? Waarschijnlijk wel een beetje. Merk je er meer van? nee. Als je er een goed luchtfilter op zet op de juiste plek (rijwind en uit de buurt van hete motor onderdelen (spruitstuk) kan hij iets makkelijkere inademen. In combinatie met koelere lucht (meer zuurstof in hetzelfde volume) geeft het iets van een vermogen. Zelfde idee met een uitlaatsysteem. Combi van chippen, inlaat en uitlaat zou mogelijk wel wat vermogen winst geven maar daar is schumi denk ik meer thuis in. Je kan denk ik beter denken aan de cilinderkoppen (nokkenas, kleppen(?), sproeiers, deze richting uit) denken. En geen idee of het mogelijk is maar je kan misschien ook je cilinders naar een grotere maat laten honen en overmaat zuigers erin knallen. Of andere tandwielen in je versnellingsbak en lichter vliegwiel voor meer trekkracht (op lagere snelheden, minder op hoge en een lagere top).
Maargoed ik weet niet wat er allemaal exact mogelijk is met een stilo motor. Daar komt schumi voor om de hoek kijken
Zelfde geld voor ander luchtfilter. Geeft het meer vermogen? Waarschijnlijk wel een beetje. Merk je er meer van? nee. Als je er een goed luchtfilter op zet op de juiste plek (rijwind en uit de buurt van hete motor onderdelen (spruitstuk) kan hij iets makkelijkere inademen. In combinatie met koelere lucht (meer zuurstof in hetzelfde volume) geeft het iets van een vermogen. Zelfde idee met een uitlaatsysteem. Combi van chippen, inlaat en uitlaat zou mogelijk wel wat vermogen winst geven maar daar is schumi denk ik meer thuis in. Je kan denk ik beter denken aan de cilinderkoppen (nokkenas, kleppen(?), sproeiers, deze richting uit) denken. En geen idee of het mogelijk is maar je kan misschien ook je cilinders naar een grotere maat laten honen en overmaat zuigers erin knallen. Of andere tandwielen in je versnellingsbak en lichter vliegwiel voor meer trekkracht (op lagere snelheden, minder op hoge en een lagere top).
Maargoed ik weet niet wat er allemaal exact mogelijk is met een stilo motor. Daar komt schumi voor om de hoek kijken
Thomas
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Is het mogelijk om te meten(of uit te lezen via MES) wat voor een luchtfilter het beste is? Zit te twijfelen tussen mijn open luchtfilter en de standaard luchtfilterhuis met kn filter...(cda airbox is me te duur)
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Ik zou voor een Stilo Abarth zeker me geld niet steken in een andere lucht filter....je kunt het beste voor een Kn (inleg) filter gaan...en als je het voor het geluid doet kun je dat beter in je uitlaat systeem gaan zoeken... het heeft namelijk uitgewezen dat je hier (luchtfilter) nauwelijks of geen rendement uit haalt...A&D Abarth schreef:Is het mogelijk om te meten(of uit te lezen via MES) wat voor een luchtfilter het beste is? Zit te twijfelen tussen mijn open luchtfilter en de standaard luchtfilterhuis met kn filter...(cda airbox is me te duur)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Het is ook met het oog op de chiptuning die ik in augustus ga laten doen. Dan wordt ook de 2e kt en middendemper weggehaald. Hopelijke krijgen we daar in combinatie met die kn filter wat extra pks mee. Nog andere dingen die kunnen helpen?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Chip tuning
Weet je zeker dat je je middendemper weg gaat halen??? en doe je nog wat met je einddemper???A&D Abarth schreef:Het is ook met het oog op de chiptuning die ik in augustus ga laten doen. Dan wordt ook de 2e kt en middendemper weggehaald. Hopelijke krijgen we daar in combinatie met die kn filter wat extra pks mee. Nog andere dingen die kunnen helpen?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast