Een update: ik heb bewust even gewacht met deze update omdat ik niet te vroeg wou juichen maar ik ben met mn elektrische problemen naar Gert (YellowStilo) gereden. Het was de 2u rijden achteraf gezien wel waard. Dit hebben we/hij gedaan:
-uitgelezen ECU/bodycomp.
-foutcodes gereset
-proxy alignment uitgevoerd (hoop dat ik het goed zeg Gert
-stromen volt/amperes gemeten
-accu en dynamo gecheckt
-zekeringenbak los gehad (motor), check op corrosie (geen gelukkig)
-zekeringen opnieuw geplaatst
-stekkers onder zekeringbak ingespoten met kontact 60 spray
Al met al ong 4u gezocht en systematisch afgevinkt. We konden eigenlijk niet iets noemenswaardigs vinden maaaaar sindsdien geen problemen/storingen en of foutmeldingen meer gehad. Fingers crossed, hopelijk houdt het aan. Ik ben Gert iig dankbaar voor zijn hulp en tijd.
Accu kapot of dynamo Stilo 1.2
Re: Accu kapot of dynamo?
- Deze gebruikers waarderen Verwijderde gebruiker 278 voor dit bericht:
- cees26 (ma apr 13, 2015 5:52 pm)
- Waardering: 14.29%
- ShazzaItjoe
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo feb 25, 2015 5:04 pm
- Registration: 43-ph-pr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: RIDDERKERK
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
(vervangen)Accu/Dynamo of toch wat anders?
Beste mensen!
Long time no see haha..
Ik heb een klein probleempje met mijn auto, in ieder geval hoop ik dat het klein is...
Sinds een week of drie/vier heb ik problemen met het starten van mijn motor (auto start soms niet). Als voornaamste reden dacht ik dat het mijn accu was die geen contact kon maken met mijn motor, dus heb deze ook vervangen. De garage had namelijk gekeken naar de status van de accu, en zeiden dat hij kapot was. Dus met goede hoop heb ik honderd euro betaald voor een nieuwe accu (best duur achteraf gezien haha).. Ze hebben ook de Engine Fault foutmelding gewist. Hij deed het goed, startte prima, etc. Maar omdat ik vakantie heb gebruik ik mijn auto minder, dus die paar keer deed die het prima.. Tot vandaag...
Ik reed van werk naar de tankstation om te tanken, en precies (gelukkig maar) voor de tankstation gaf mijn auto allemaal foutmeldingen. Hij gaf aan dat Connection Loose, Low Oil Press en Gearbox Failure, allemaal tegelijk. Ik kon logischerwijs dus ook geen gas meer geven en stond dus half geparkeerd op de tankstation, gelukkig was het over 12'en 's nachts en was er dus ook nauwelijks iemand aan het tanken. Na 5 minuten gewacht te hebben probeerde ik het opnieuw, en gelukkig deed hij het wel weer. Voorzichtig reed ik naar huis (wel met een volle tank btw.)
Maar omdat mijn accu vervangen is, neem ik aan dat het niet mijn accu is. Ik weet niet of het dan aan mijn dynamo ligt of dat het systematisch niet goed werkt. Ik was er niet bij toen de garage de foutmelding heeft verwijdert, dus weet ook niet of het 'correct' gewist is zeg maar.
Iemand met advies? Ik weet namelijk nu niet zeker als ik de weg op ga dat ik straks op de snelweg bijvoorbeeld al die foutmeldingen krijg en daar stil sta..
Alvast bedankt!
Long time no see haha..
Ik heb een klein probleempje met mijn auto, in ieder geval hoop ik dat het klein is...
Sinds een week of drie/vier heb ik problemen met het starten van mijn motor (auto start soms niet). Als voornaamste reden dacht ik dat het mijn accu was die geen contact kon maken met mijn motor, dus heb deze ook vervangen. De garage had namelijk gekeken naar de status van de accu, en zeiden dat hij kapot was. Dus met goede hoop heb ik honderd euro betaald voor een nieuwe accu (best duur achteraf gezien haha).. Ze hebben ook de Engine Fault foutmelding gewist. Hij deed het goed, startte prima, etc. Maar omdat ik vakantie heb gebruik ik mijn auto minder, dus die paar keer deed die het prima.. Tot vandaag...
Ik reed van werk naar de tankstation om te tanken, en precies (gelukkig maar) voor de tankstation gaf mijn auto allemaal foutmeldingen. Hij gaf aan dat Connection Loose, Low Oil Press en Gearbox Failure, allemaal tegelijk. Ik kon logischerwijs dus ook geen gas meer geven en stond dus half geparkeerd op de tankstation, gelukkig was het over 12'en 's nachts en was er dus ook nauwelijks iemand aan het tanken. Na 5 minuten gewacht te hebben probeerde ik het opnieuw, en gelukkig deed hij het wel weer. Voorzichtig reed ik naar huis (wel met een volle tank btw.)
Maar omdat mijn accu vervangen is, neem ik aan dat het niet mijn accu is. Ik weet niet of het dan aan mijn dynamo ligt of dat het systematisch niet goed werkt. Ik was er niet bij toen de garage de foutmelding heeft verwijdert, dus weet ook niet of het 'correct' gewist is zeg maar.
Iemand met advies? Ik weet namelijk nu niet zeker als ik de weg op ga dat ik straks op de snelweg bijvoorbeeld al die foutmeldingen krijg en daar stil sta..
Alvast bedankt!
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: (vervangen)Accu/Dynamo of toch wat anders?
Vanmiddag bij de Abarth remlicht schakelaar vervangen...uitgelezen, en alles werkte weer oke en meteen maar de Navigatie weer aan de praat gekregen, zodat er nooit meer verdwaald kan wordenShazzaItjoe schreef:Beste mensen!
Long time no see haha..
Ik heb een klein probleempje met mijn auto, in ieder geval hoop ik dat het klein is...
Sinds een week of drie/vier heb ik problemen met het starten van mijn motor (auto start soms niet). Als voornaamste reden dacht ik dat het mijn accu was die geen contact kon maken met mijn motor, dus heb deze ook vervangen. De garage had namelijk gekeken naar de status van de accu, en zeiden dat hij kapot was. Dus met goede hoop heb ik honderd euro betaald voor een nieuwe accu (best duur achteraf gezien haha).. Ze hebben ook de Engine Fault foutmelding gewist. Hij deed het goed, startte prima, etc. Maar omdat ik vakantie heb gebruik ik mijn auto minder, dus die paar keer deed die het prima.. Tot vandaag...
Ik reed van werk naar de tankstation om te tanken, en precies (gelukkig maar) voor de tankstation gaf mijn auto allemaal foutmeldingen. Hij gaf aan dat Connection Loose, Low Oil Press en Gearbox Failure, allemaal tegelijk. Ik kon logischerwijs dus ook geen gas meer geven en stond dus half geparkeerd op de tankstation, gelukkig was het over 12'en 's nachts en was er dus ook nauwelijks iemand aan het tanken. Na 5 minuten gewacht te hebben probeerde ik het opnieuw, en gelukkig deed hij het wel weer. Voorzichtig reed ik naar huis (wel met een volle tank btw.)
Maar omdat mijn accu vervangen is, neem ik aan dat het niet mijn accu is. Ik weet niet of het dan aan mijn dynamo ligt of dat het systematisch niet goed werkt. Ik was er niet bij toen de garage de foutmelding heeft verwijdert, dus weet ook niet of het 'correct' gewist is zeg maar.
Iemand met advies? Ik weet namelijk nu niet zeker als ik de weg op ga dat ik straks op de snelweg bijvoorbeeld al die foutmeldingen krijg en daar stil sta..
Alvast bedankt!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- a3jeroen
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma feb 09, 2015 3:05 pm
- Registration: 90tjhj
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Accu kapot of dynamo?
Accuklemmen goed vast?
Massakabels naar blok, versnellingsbak en carrosserie in orde?
gr J
Massakabels naar blok, versnellingsbak en carrosserie in orde?
gr J
Op een dag zul je beseffen dat het niet gaat om het formaat van je auto..., maar om het formaat van je jacht.
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
"Look for the ridiculous in everything and you are sure to find it." Jules Renard
- ShazzaItjoe
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo feb 25, 2015 5:04 pm
- Registration: 43-ph-pr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: RIDDERKERK
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Accu kapot of dynamo?
Yess! Voor de tweede keer weer prima terecht gekunt bij Schumi! Remlichtschakelaar heeft hij vervangen, was door hem zo gebeurt. Gelijk wat foutmeldingen verwijdert, en ook gekeken of mijn dynamo goed werkt. Dat was dus ook zo!
Al ook weer even gereden vandaag, en hij startte ook weer normaal. Laten we hopen dat het zo blijft! Ik laat het jullie nog weten!
Nogmaals Bedankt Schumi
Al ook weer even gereden vandaag, en hij startte ook weer normaal. Laten we hopen dat het zo blijft! Ik laat het jullie nog weten!
Nogmaals Bedankt Schumi
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: Accu kapot of dynamo?
Goed bezig, die ArthurShazzaItjoe schreef:Yess! Voor de tweede keer weer prima terecht gekunt bij Schumi! Remlichtschakelaar heeft hij vervangen, was door hem zo gebeurt. Gelijk wat foutmeldingen verwijdert, en ook gekeken of mijn dynamo goed werkt. Dat was dus ook zo!
Al ook weer even gereden vandaag, en hij startte ook weer normaal. Laten we hopen dat het zo blijft! Ik laat het jullie nog weten!
Nogmaals Bedankt Schumi
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- ShazzaItjoe
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo feb 25, 2015 5:04 pm
- Registration: 43-ph-pr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: RIDDERKERK
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Accu kapot of dynamo?
Wil ik serieus dit weekend even een berichtje op het forum plaatsen dat mijn auto het weer prima deed, krijg ik het weer hoor ..
Helaas precies hetzelfde probleem gekregen die ik hiervoor had bij een tankstation. Nu helaas niet ergens waar het rustig is, maar dit keer kwam ik tot stilstand op één van de drukste rotondes in Rotterdam(-Zuid). Voor degene die bekend zijn, die naast de Kuip. Politie die me gelukkig wel direct hielp met mij als gevaar op de weg naar de zijkant te duwen. 2,5 uur op de ANWB gewacht, en de aardige meneer vertelde mij dat het de Nokkenassensor was, dat deze waarschijnlijk vervangen moet worden.
Ook denk ik hard aan het nadenken of ik na al die problemen niet wat beslissingen moet nemen
Helaas precies hetzelfde probleem gekregen die ik hiervoor had bij een tankstation. Nu helaas niet ergens waar het rustig is, maar dit keer kwam ik tot stilstand op één van de drukste rotondes in Rotterdam(-Zuid). Voor degene die bekend zijn, die naast de Kuip. Politie die me gelukkig wel direct hielp met mij als gevaar op de weg naar de zijkant te duwen. 2,5 uur op de ANWB gewacht, en de aardige meneer vertelde mij dat het de Nokkenassensor was, dat deze waarschijnlijk vervangen moet worden.
Ook denk ik hard aan het nadenken of ik na al die problemen niet wat beslissingen moet nemen
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Accu kapot of dynamo?
Maar volgens mij had ik dat al tegen jou gezegd dat deze vervangen had moeten worden..deze storing was ook gesignaleerd toen ik jou Stilo heb uitgelezen hoor deze wordt meestal mee vervangen als de distributie riem wordt vernieuwd.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast