Centrale vergrendeling heb ik nog steeds problemen mee en voor zover ik weet is het niet dat je 2x moet drukken. Als je op het knopje drukt horen gewoon beide deuren van het slot te gaan. Ook heb ik nu af en toe dat zelfs de bestuurders kant niet los gaat. Nu moet ik soms eerst meerdere malen open/dicht open/dicht doen voordat hij daadwerkelijk los gaat.
Ik breng vandaag de auto weer weg. Zullen eens zien hoe het gaat.
Groeten Stefan
Mijn nieuwe Abarth - Electrische tekortkomingen
- tukker-terror
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo okt 23, 2013 7:37 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- cees26
- Goeroe
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 34HHX3
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 822 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
Hoi Stefan.
Jammer dat je de Stilo al hebt weggebracht.
Voor het tellerwerk/dashboard instrumentarium had ik je graag verwezen naar KMS te Apeldoorn. ( http://www.kms-apeldoorn.nl).
Deze repareren vakkundig, een uurtje werk, je kan er dus op wachten en kost ongeveer E200, maar met twee jaar garantie ! Topbedrijf.
(mijn klokje sprong steeds op 00.00 en 1.1, garage kon niks vinden, dit KMS is werelds).
Wellicht dat dan ook de storing in je afstandsbediening verholpen is, want krijgt waarschijnlijk fout signaal !! Electronica, he ?
Doe er je voordeel mee, en als de Stilo nog onder garantie is kan je dit wellicht verhalen !!
Suc6.
Cees
Jammer dat je de Stilo al hebt weggebracht.
Voor het tellerwerk/dashboard instrumentarium had ik je graag verwezen naar KMS te Apeldoorn. ( http://www.kms-apeldoorn.nl).
Deze repareren vakkundig, een uurtje werk, je kan er dus op wachten en kost ongeveer E200, maar met twee jaar garantie ! Topbedrijf.
(mijn klokje sprong steeds op 00.00 en 1.1, garage kon niks vinden, dit KMS is werelds).
Wellicht dat dan ook de storing in je afstandsbediening verholpen is, want krijgt waarschijnlijk fout signaal !! Electronica, he ?
Doe er je voordeel mee, en als de Stilo nog onder garantie is kan je dit wellicht verhalen !!
Suc6.
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150
- Andreas
- Junior
- Berichten: 113
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
- Registration: 53nktp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Groningen
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
Als je het wilt verhalen op de bedrijf waar je auto hebt gekocht moet je in eerste instantie bedrijf zelf gelegenheid geven om het probleem op te lossen en vervolgens, mijns inziens, in overleg een ander bedrijf inschakelen. Je kan beter vooraf afspraken maken over reparatie dan achteraf geld moeten terughalencees26 schreef:Hoi Stefan.
Jammer dat je de Stilo al hebt weggebracht.
Voor het tellerwerk/dashboard instrumentarium had ik je graag verwezen naar KMS te Apeldoorn. ( http://www.kms-apeldoorn.nl).
Deze repareren vakkundig, een uurtje werk, je kan er dus op wachten en kost ongeveer E200, maar met twee jaar garantie ! Topbedrijf.
(mijn klokje sprong steeds op 00.00 en 1.1, garage kon niks vinden, dit KMS is werelds).
Wellicht dat dan ook de storing in je afstandsbediening verholpen is, want krijgt waarschijnlijk fout signaal !! Electronica, he ?
Doe er je voordeel mee, en als de Stilo nog onder garantie is kan je dit wellicht verhalen !!
Suc6.
Cees
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k
- tukker-terror
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo okt 23, 2013 7:37 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
Wat Andreas ook al zegt leek het me geen goed idee om zomaar ergens anders heen te gaan. De teller unit is nu ook naar een gespecialiseerd bedrijf dus zou het eigenlijk goed moeten zijn zonder dat het mij een cent kost. Morgen kan ik hem weer ophalen dus ben benieuwd.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
- tukker-terror
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo okt 23, 2013 7:37 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
Hallo mensen,
Einde van de middag mijn stilo weer op kunnen halen. Helaas was de monteur niet aanwezig dus heb ik hem niet kunnen spreken. Toen ik in de auto stapte natuurlijk direct naar het metertje gekeken en die stond netjes op de plek waar hij hoorde te staan. Zo ver zo goed, ik naar huis gereden (hooguit 5 km) maar binnen de 3 km stond hij al op 90 graden. Dit lijkt me vrij snel maar hij daalde ook al vrij vlot weer een stuk. zag hem duidelijk bewegen en niet zo langzaam als je dus zou verwachten. Toen ik thuis was eens een paar maal flink wat toeren gemaakt waardoor het metertje ook gewoon zo'n 10 tot 20 graden schommelde.
Nu las ik in het toppic van (geloof) Vdub (topic over selespeed probleem) dat de accu al gauw voor rare storingen kan zorgen. Zou dit eventueel de reden kunnen zijn? Aangezien ik ook problemen heb met de centrale vergrendeling lijkt dit me opzich best mogelijk. Als jullie een andere accu zouden kiezen zouden jullie dan ook net een stap zwaardere nemen? Heb namelijk ook een Aprilia RSV Mile en bij die machines doet net een wat zwaardere accu ook wonderen.
Bij mij in de buurt zit een man die veel handelt in fiat onderdelen en toen ik hem een tijd terug sprak en vertelde dat ik naar een stilo ging kijken zei hij direct dat ik daar spijt van ging krijgen. Hoop eigenlijk dat ik die man geen gelijk hoef te geven maar dit wordt nu al wel een beetje iritant ookal zijn het geen hele serieuze problemen.
Groeten Stefan
Einde van de middag mijn stilo weer op kunnen halen. Helaas was de monteur niet aanwezig dus heb ik hem niet kunnen spreken. Toen ik in de auto stapte natuurlijk direct naar het metertje gekeken en die stond netjes op de plek waar hij hoorde te staan. Zo ver zo goed, ik naar huis gereden (hooguit 5 km) maar binnen de 3 km stond hij al op 90 graden. Dit lijkt me vrij snel maar hij daalde ook al vrij vlot weer een stuk. zag hem duidelijk bewegen en niet zo langzaam als je dus zou verwachten. Toen ik thuis was eens een paar maal flink wat toeren gemaakt waardoor het metertje ook gewoon zo'n 10 tot 20 graden schommelde.
Nu las ik in het toppic van (geloof) Vdub (topic over selespeed probleem) dat de accu al gauw voor rare storingen kan zorgen. Zou dit eventueel de reden kunnen zijn? Aangezien ik ook problemen heb met de centrale vergrendeling lijkt dit me opzich best mogelijk. Als jullie een andere accu zouden kiezen zouden jullie dan ook net een stap zwaardere nemen? Heb namelijk ook een Aprilia RSV Mile en bij die machines doet net een wat zwaardere accu ook wonderen.
Bij mij in de buurt zit een man die veel handelt in fiat onderdelen en toen ik hem een tijd terug sprak en vertelde dat ik naar een stilo ging kijken zei hij direct dat ik daar spijt van ging krijgen. Hoop eigenlijk dat ik die man geen gelijk hoef te geven maar dit wordt nu al wel een beetje iritant ookal zijn het geen hele serieuze problemen.
Groeten Stefan
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
De accu is de basis voor het goed functioneren van heel veel eclectische componenten van de Abarth...bezuinig dus nooit op je accu...en als je deze gaat vervangen zet er een 74 Amp in...ga je heel veel plezier van hebben.tukker-terror schreef:Hallo mensen,
Einde van de middag mijn stilo weer op kunnen halen. Helaas was de monteur niet aanwezig dus heb ik hem niet kunnen spreken. Toen ik in de auto stapte natuurlijk direct naar het metertje gekeken en die stond netjes op de plek waar hij hoorde te staan. Zo ver zo goed, ik naar huis gereden (hooguit 5 km) maar binnen de 3 km stond hij al op 90 graden. Dit lijkt me vrij snel maar hij daalde ook al vrij vlot weer een stuk. zag hem duidelijk bewegen en niet zo langzaam als je dus zou verwachten. Toen ik thuis was eens een paar maal flink wat toeren gemaakt waardoor het metertje ook gewoon zo'n 10 tot 20 graden schommelde.
Nu las ik in het toppic van (geloof) Vdub (topic over selespeed probleem) dat de accu al gauw voor rare storingen kan zorgen. Zou dit eventueel de reden kunnen zijn? Aangezien ik ook problemen heb met de centrale vergrendeling lijkt dit me opzich best mogelijk. Als jullie een andere accu zouden kiezen zouden jullie dan ook net een stap zwaardere nemen? Heb namelijk ook een Aprilia RSV Mile en bij die machines doet net een wat zwaardere accu ook wonderen.
Bij mij in de buurt zit een man die veel handelt in fiat onderdelen en toen ik hem een tijd terug sprak en vertelde dat ik naar een stilo ging kijken zei hij direct dat ik daar spijt van ging krijgen. Hoop eigenlijk dat ik die man geen gelijk hoef te geven maar dit wordt nu al wel een beetje iritant ookal zijn het geen hele serieuze problemen.
Groeten Stefan
Die temperatuur meter zou ook kunnen duiden op een defecte thermostaat...dan gaat je meter ook op reageren... hoeveel km-er heeft jou Abarth er op zitten???
Neem nu van mij aan....de grootste valkuil om probleemloos te rijden in een Abarth is nalatig onderhoud....doe je dit goed ...hem je nooit problemen...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- tukker-terror
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo okt 23, 2013 7:37 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
De auto heeft momenteel 104.k gelopen. Maar eens informeren wat een accu met kosten en eventueel een nieuwe temperatuur sensor.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
Ik zou de complete thermostaat met de sensor vervangen...en een accu is rond de €100,=tukker-terror schreef:De auto heeft momenteel 104.k gelopen. Maar eens informeren wat een accu met kosten en eventueel een nieuwe temperatuur sensor.
Is bij deze km-er stand niet abnormaal... en er is een mooie How-To hoe je deze makkelijk zelf kunt vervangen... kun je ook meteen je koelvloeistof vervangen....!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Mijn nieuwe Abarth - Electrische tekortkomingen
Hi all,
Ik heb dus een fiat abarth gekocht.. zo geel als een kanarie en in naar mijn idee goede staat. Echter loop ik tegen wat eletrische problemen op.
1. Ik hoor achter mijn radio een motortje ... zzzzt.. tik ... zzt tik...zztik laat maar zeggen 1x zzztt tik per seconde. Ik heb climate control al gereset maar hij blijft op rechts met resetten op 00 - 00 02 staan. dat is t eerste
2. als ik de deur open doe hoor ik een zoem uit de deur komen?
3. en in het motorcompartiment hoor ik een pieptoon van iets..
Tijdens het rijden krijg ik een antipich melding vooral met hobbelige wegen maar die post heb ik al gevonden. connector in de deur schoonmaken denk,
sommige dingen zijn normaal maar
Ik heb dus een fiat abarth gekocht.. zo geel als een kanarie en in naar mijn idee goede staat. Echter loop ik tegen wat eletrische problemen op.
1. Ik hoor achter mijn radio een motortje ... zzzzt.. tik ... zzt tik...zztik laat maar zeggen 1x zzztt tik per seconde. Ik heb climate control al gereset maar hij blijft op rechts met resetten op 00 - 00 02 staan. dat is t eerste
2. als ik de deur open doe hoor ik een zoem uit de deur komen?
3. en in het motorcompartiment hoor ik een pieptoon van iets..
Tijdens het rijden krijg ik een antipich melding vooral met hobbelige wegen maar die post heb ik al gevonden. connector in de deur schoonmaken denk,
sommige dingen zijn normaal maar
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe Abarth - Electrische tekortkomingen
Jeroen,
1) Doet je navigatie het goed? Het zou kunnen dat de cd-speler in de navigatie versleten is waardoor, hij blijft zoeken op de cd. Of heb je echt het idee dat het uit de kachel vandaan komt?
2) De zoem is denk ik de Selespeed pomp die je hoort. Het geluid komt niet uit de deur maar van onder de auto vandaan achter het linker voorwiel. Dit is standaard als je de linker deur opent na stilstand. Eenmaal op druk zal je hem bij de volgende deur opening niet horen, mits de druk voldoende is. Dus volkomen normaal.
3) De pieptoon in de motorruimte is de gasklep. Deze wordt met PWM modulatie aangestuurd en kan een hoge pieptoon voortbrengen. Ook dit is volkomen normaal.
1) Doet je navigatie het goed? Het zou kunnen dat de cd-speler in de navigatie versleten is waardoor, hij blijft zoeken op de cd. Of heb je echt het idee dat het uit de kachel vandaan komt?
2) De zoem is denk ik de Selespeed pomp die je hoort. Het geluid komt niet uit de deur maar van onder de auto vandaan achter het linker voorwiel. Dit is standaard als je de linker deur opent na stilstand. Eenmaal op druk zal je hem bij de volgende deur opening niet horen, mits de druk voldoende is. Dus volkomen normaal.
3) De pieptoon in de motorruimte is de gasklep. Deze wordt met PWM modulatie aangestuurd en kan een hoge pieptoon voortbrengen. Ook dit is volkomen normaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten