NIET LEUK om te horen zeg!
Ga je hem nu zelf in onderdelen verkopen?
Of verkoop je hem in zijn geheel?
Edit beheerder: let op je taalgebruik aub, kaasjager
Tik in Abarth 2.4 blok
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Helaas...
Wens je heel veel succes met een andere auto
Wens je heel veel succes met een andere auto
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
Re: tik in blok
Even een ouder topic oprakelen want wat ik hier nu lees verbaast mij toch wel enigszins.anigi schreef:heb even een revisie bedrijf gebeld die raad ten sterkste af om te reviseren uit hun ervaring blijkt dat de 2,4 standaard een constructiefout heeft
deze zou zitten in de aanvoer van olie door de oliepomp waardoor de 2,4 bijna altijd krukasschade krijgt er zijn uitzonderingen op de regel maar 9 van de 10 gaan defect. Optie verkoop in losse onderdelen en dat gaan we nu doen.
Dat er veel Abarths kapot lopen wijt ik eerder aan het feit dat deze auto's vaker bereden worden door mensen die wellicht wat minder olie pijlen en die het waarschijnlijk niet zo nauw nemen met het onderhoud.
Met alle respect maar je ziet er toch vaker jonge gastjes in rijden die in mijn ogen niet met zo'n auto kunnen omgaan.
Koude motor meteen trappen, niet vaak genoeg de olie pijlen, onderhoud uitstellen enz enz.
Het feit dat er gelukkig ook genoeg Abarths zijn die hoge kilometerstanden halen bewijst dat bovenstaand verhaal mbt constructiefout een fabel is.
In mijn ogen is de enige constructiefout de peilstok, deze is gewoon erg lastig af te lezen.
Deze motoren hebben, net als de Twin Sparks van Alfa Romeo, gewoon goed onderhoud nodig EN altijd voldoende olie.
Dan kunnen deze makkelijk 3 ton halen.
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Ben ik helemaal met je eens
Over de peilstok denk ik zo, zolang er olie aan aan zit, ben ik nog ff veilig
Maar het liefst vul ik een litertje bij
Over de peilstok denk ik zo, zolang er olie aan aan zit, ben ik nog ff veilig
Maar het liefst vul ik een litertje bij
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
De zogenoemde constructie fout is met een modificatie te verhelpen. Was er al bekend mee door de JTS motor van alfa, die zijn nog erger als de TS fase 3.
Het kost alleen wat. Maar is wel lekker rijden zonder te denken aan je oliepeil + dat je je vermogen terughebt.Heb 7000 km weg nog geen druppel verbruikt.
Het kost alleen wat. Maar is wel lekker rijden zonder te denken aan je oliepeil + dat je je vermogen terughebt.Heb 7000 km weg nog geen druppel verbruikt.
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Ben benieuwd wat die modificatie inhoud
Wat merk je er van irt voor de modificatie
Wat merk je er van irt voor de modificatie
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Mijn blok had lichte schade. Had bij de vorige eigenaar in het verleden met te weinig/geen olie gedraaid. Dus toen het gedaan was liep de motor beter.
Maar het komt grotendeels neer op aanpassing van de zuigers en andere zuigerveren.
Wat wel opvalt is dat het voornamelijk alfa rijders zijn, die het doen.
Maar het komt grotendeels neer op aanpassing van de zuigers en andere zuigerveren.
Wat wel opvalt is dat het voornamelijk alfa rijders zijn, die het doen.
Re: tik in blok
De aanpassing van de JTS motor heb ik over gehoord ja, dat is me dan ook echt een fiasco van Alfa Romeo waar ze zich diep voor moeten schamen
Het idee was prima, de uitvoering een ramp.
Maar goed, er valt de laatste jaren weinig positiefs te melden over het roemruchte merk op wat stuiptrekkingen na zoals de 8C en recent de 4C.
Terug naar de Abarth motor, uiteraard kun je hier ook een modificatie op toepassen maar het lijkt me geen typische constructiefout zoals bij de JTS.
En al met al een kostbaar grapje.
De Abarths komen langzaam maar zeker op leeftijd en ik denk dat er nog maar heel weinig mensen zijn die zo'n modificatie zouden overwegen.
Economisch is zo'n auto dan allang total loss.
Het idee was prima, de uitvoering een ramp.
Maar goed, er valt de laatste jaren weinig positiefs te melden over het roemruchte merk op wat stuiptrekkingen na zoals de 8C en recent de 4C.
Terug naar de Abarth motor, uiteraard kun je hier ook een modificatie op toepassen maar het lijkt me geen typische constructiefout zoals bij de JTS.
En al met al een kostbaar grapje.
De Abarths komen langzaam maar zeker op leeftijd en ik denk dat er nog maar heel weinig mensen zijn die zo'n modificatie zouden overwegen.
Economisch is zo'n auto dan allang total loss.
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
De aanpassing is in de stilo aangebracht. Ook de 1.8 is een olie verslinder.
Voor het total los,kan je ook laten taxeren en verzekeren. Maar het is wat je zegt. Wat wil je eraan uitgeven en hoe lang wil je de auto houden.
Voor het total los,kan je ook laten taxeren en verzekeren. Maar het is wat je zegt. Wat wil je eraan uitgeven en hoe lang wil je de auto houden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast