Tik in Abarth 2.4 blok

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door kaasjager »

NIET LEUK om te horen zeg!
Ga je hem nu zelf in onderdelen verkopen?
Of verkoop je hem in zijn geheel?

Edit beheerder: let op je taalgebruik aub, kaasjager

Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door anigi »

auto is verkocht
Power is nothing without knowledge

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Helaas... :(
Wens je heel veel succes met een andere auto :think:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: tik in blok

Bericht door Groschl »

anigi schreef:heb even een revisie bedrijf gebeld die raad ten sterkste af om te reviseren uit hun ervaring blijkt dat de 2,4 standaard een constructiefout heeft
deze zou zitten in de aanvoer van olie door de oliepomp waardoor de 2,4 bijna altijd krukasschade krijgt er zijn uitzonderingen op de regel maar 9 van de 10 gaan defect. Optie verkoop in losse onderdelen en dat gaan we nu doen.
Even een ouder topic oprakelen want wat ik hier nu lees verbaast mij toch wel enigszins.
Dat er veel Abarths kapot lopen wijt ik eerder aan het feit dat deze auto's vaker bereden worden door mensen die wellicht wat minder olie pijlen en die het waarschijnlijk niet zo nauw nemen met het onderhoud.
Met alle respect maar je ziet er toch vaker jonge gastjes in rijden die in mijn ogen niet met zo'n auto kunnen omgaan.
Koude motor meteen trappen, niet vaak genoeg de olie pijlen, onderhoud uitstellen enz enz.

Het feit dat er gelukkig ook genoeg Abarths zijn die hoge kilometerstanden halen bewijst dat bovenstaand verhaal mbt constructiefout een fabel is.
In mijn ogen is de enige constructiefout de peilstok, deze is gewoon erg lastig af te lezen.
Deze motoren hebben, net als de Twin Sparks van Alfa Romeo, gewoon goed onderhoud nodig EN altijd voldoende olie.
Dan kunnen deze makkelijk 3 ton halen.

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Ben ik helemaal met je eens :!:
Over de peilstok denk ik zo, zolang er olie aan aan zit, ben ik nog ff veilig :think:
Maar het liefst vul ik een litertje bij :shifty:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Renaldo
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
Registration: 92nxbf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Renaldo »

De zogenoemde constructie fout is met een modificatie te verhelpen. Was er al bekend mee door de JTS motor van alfa, die zijn nog erger als de TS fase 3.
Het kost alleen wat. Maar is wel lekker rijden zonder te denken aan je oliepeil + dat je je vermogen terughebt.Heb 7000 km weg nog geen druppel verbruikt.

Gebruikersavatar
Leen
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Leen »

Ben benieuwd wat die modificatie inhoud :?:
Wat merk je er van irt voor de modificatie :?:
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
Renaldo
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
Registration: 92nxbf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Renaldo »

Mijn blok had lichte schade. Had bij de vorige eigenaar in het verleden met te weinig/geen olie gedraaid. Dus toen het gedaan was liep de motor beter.
Maar het komt grotendeels neer op aanpassing van de zuigers en andere zuigerveren.
Wat wel opvalt is dat het voornamelijk alfa rijders zijn, die het doen.

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: tik in blok

Bericht door Groschl »

De aanpassing van de JTS motor heb ik over gehoord ja, dat is me dan ook echt een fiasco van Alfa Romeo waar ze zich diep voor moeten schamen :oops:
Het idee was prima, de uitvoering een ramp.
Maar goed, er valt de laatste jaren weinig positiefs te melden over het roemruchte merk op wat stuiptrekkingen na zoals de 8C en recent de 4C.

Terug naar de Abarth motor, uiteraard kun je hier ook een modificatie op toepassen maar het lijkt me geen typische constructiefout zoals bij de JTS.
En al met al een kostbaar grapje.
De Abarths komen langzaam maar zeker op leeftijd en ik denk dat er nog maar heel weinig mensen zijn die zo'n modificatie zouden overwegen.
Economisch is zo'n auto dan allang total loss.

Gebruikersavatar
Renaldo
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
Registration: 92nxbf
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Renaldo »

De aanpassing is in de stilo aangebracht. Ook de 1.8 is een olie verslinder.
Voor het total los,kan je ook laten taxeren en verzekeren. Maar het is wat je zegt. Wat wil je eraan uitgeven en hoe lang wil je de auto houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast