ASR ESP fault
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Dat is voor de 1e keer dat ik die procedure hoor. Als het werkt is het snel en makkelijk opgelost. Ik weet dat je via Multi Ecu Scan ook de stuurhoek kan calibreren, vooral handig om de ASR / ESP meldingen op te lossen. Als ook het ingrijpen van ASR op momenten dat deze heel niet hoeft in te grijpen.
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Tja, had ik ook nooit gehoord maar ik dacht. Baat het niet, het schaadt ook niet dat minuutje werk.
Zal niet beweren dat het altijd werkt natuurlijk maar bij mij was het probleem opgelost.
Zal niet beweren dat het altijd werkt natuurlijk maar bij mij was het probleem opgelost.
Re: ASR ESP fault
Check de stekkertjes van de ABS sensoren naar de kabelboom ook even. Bij mij miste hij steeds een sensor links voor waardoor ik die storing kreeg. Bleek een draadje in de stekker aan de kant van de auto los te zitten.
- Frox
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo feb 26, 2017 12:46 pm
- Registration: 08-LL-ZT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Hoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
ASR Failure Loose connection
Goeiedag! Sinds een aantal weken rijd ik in me stilo. Nou valt hij af en toe uit met de melding : ASR FAILURE / Loose connection. En af en toe met de melding alternator fail / engine fault.
De motor hoeft niet te lopen om deze melding te geven. Als ik bijv ergens sta te wachten en ik heb me contact aanstaan geeft ie ook de melding. Alles blijft het verder doen alleen de motor valt weg.
Heb hem laatst bij een collega laten uitlezen en kreeg 3 storingen waarvan er 1 bleef terugkomen. Deze was van me koeling gaf ie aan. Wat raar was want terwijl we erbij stonden schoot me koeling gewoon aan. Maar als ie de storing geeft zakt me temperatuur meter wel helemaal naar beneden met het rode lampje aan. Hij heb het ook alleen met een warme motor. Als ik de auto pak met koude motor kan ik zo een uur rijden zonder probleem. Maar als ik hem nou onderweg stil zet om bijv even sigaretten te kopen ofzo en ik rijd weer weg is geeft ie bij de 1e of 2e bocht al de storing aan. Als ik dan de sleutel terug draai en weer wil starten loopt ie meteen weer en kan ik door.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen ? Zou het de koeling zijn ?
Elk advies word gewaardeerd
Groetjes jeffrey.
De motor hoeft niet te lopen om deze melding te geven. Als ik bijv ergens sta te wachten en ik heb me contact aanstaan geeft ie ook de melding. Alles blijft het verder doen alleen de motor valt weg.
Heb hem laatst bij een collega laten uitlezen en kreeg 3 storingen waarvan er 1 bleef terugkomen. Deze was van me koeling gaf ie aan. Wat raar was want terwijl we erbij stonden schoot me koeling gewoon aan. Maar als ie de storing geeft zakt me temperatuur meter wel helemaal naar beneden met het rode lampje aan. Hij heb het ook alleen met een warme motor. Als ik de auto pak met koude motor kan ik zo een uur rijden zonder probleem. Maar als ik hem nou onderweg stil zet om bijv even sigaretten te kopen ofzo en ik rijd weer weg is geeft ie bij de 1e of 2e bocht al de storing aan. Als ik dan de sleutel terug draai en weer wil starten loopt ie meteen weer en kan ik door.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen ? Zou het de koeling zijn ?
Elk advies word gewaardeerd
Groetjes jeffrey.
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 82 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: ASR Failure Loose connection
De kans is groot dat je ecu aan het overlijden is.
Het uitvallen tijdens het rijden is vaak een teken dat de ecu kapot gaat.
Het uitvallen tijdens het rijden is vaak een teken dat de ecu kapot gaat.
- Waardering: 14.29%
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Bij mij de kabel van sensor was kapot , onder de wiel , denk ik op en of andere manier de ging kapot. Was net wanneer de stilo kochte . Paar bochten ..boom fout melding.....na de reparatie noit asr eps fault meer gekregen...
Over de temperatuur , had ooit een thermostaat defect , de aften toe of open blijft of dicht ..toen maar naar par dagen ellende blijft alleen open.....niew thermostaat , klaar.
Ik zal dit checklist doen : voor asr eps ...niew remlichtshakelar ..chek de connector en de kabel onder de wiel dat hoort bij .
Voor de alternator/dynamo : zorg dat batterij is goed . Start motor chek met MES als de dynamo oplaat op de juiste voltage , als je op engine verbind ....dit is te zien onder , parameters daarna baterry voltage......op dit manier weet je minstens als dynamo oplaad op juiste voltage of niet..... chek dat de dynamo belt is niet slaap en werk op juiste spanning, normaal als hij is slaap je hoor ook zo n geluid erbij als je auto start en je gaat rijen.
Als zelf niet reed , zal een afspraak met een van de momnteurs doen, laat alle deze dinge nakijken en cheken.
Op de map van dit forum je ziet de QuickPoints waar een afspraak kan doen .
Hope dat dit helpt ,
Late weten in het eind waner je komt achter wat iT was ,
Over de temperatuur , had ooit een thermostaat defect , de aften toe of open blijft of dicht ..toen maar naar par dagen ellende blijft alleen open.....niew thermostaat , klaar.
Ik zal dit checklist doen : voor asr eps ...niew remlichtshakelar ..chek de connector en de kabel onder de wiel dat hoort bij .
Voor de alternator/dynamo : zorg dat batterij is goed . Start motor chek met MES als de dynamo oplaat op de juiste voltage , als je op engine verbind ....dit is te zien onder , parameters daarna baterry voltage......op dit manier weet je minstens als dynamo oplaad op juiste voltage of niet..... chek dat de dynamo belt is niet slaap en werk op juiste spanning, normaal als hij is slaap je hoor ook zo n geluid erbij als je auto start en je gaat rijen.
Als zelf niet reed , zal een afspraak met een van de momnteurs doen, laat alle deze dinge nakijken en cheken.
Op de map van dit forum je ziet de QuickPoints waar een afspraak kan doen .
Hope dat dit helpt ,
Late weten in het eind waner je komt achter wat iT was ,
Re: ASR ESP fault
Inderdaad hoogstwaarschijnlijk je ECU. Ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn 1.6 toen ik m kocht.
Zodra de motor op temperatuur kwam viel mn motor uit. Ook als ik dan een rotonde uit reed viel ie opeens uit.
Opnieuw starten en ik kon weer verder.
Ik had dan geen meldingen, maar wel foutcodes bij het uitlezen.
Het gebeurde vaker als ik de airco ook aan had (was hartje zomer. pfff).
Is echt een 1.6 kwaaltje omdat de ECU op de motor zit en dus heet word en trilt.
Bij het uitlezen bij het vervangen van mijn ECU was duidelijk te zien dat er bij 98graden een klepje iets te kort open bleef en hierdoor alles dus uit ging.
Op de ECU zit een productdatum stikker; is deze rond de 10 jaar oud is ie echt aan vervanging toe.
Ik adviseer je niet om te reviseren want dat ik maar voor korte tijd goed en kost je bakken met geld.
Via Schepers-autotechniek (in utrecht) kan je een splinternieuwe ECU met garantie laten plaatsen.
Of iemand op het forum heeft nog een liggen, of weet leuk adresje; dat weet ik verder niet .
Greetz, Melinda!
Zodra de motor op temperatuur kwam viel mn motor uit. Ook als ik dan een rotonde uit reed viel ie opeens uit.
Opnieuw starten en ik kon weer verder.
Ik had dan geen meldingen, maar wel foutcodes bij het uitlezen.
Het gebeurde vaker als ik de airco ook aan had (was hartje zomer. pfff).
Is echt een 1.6 kwaaltje omdat de ECU op de motor zit en dus heet word en trilt.
Bij het uitlezen bij het vervangen van mijn ECU was duidelijk te zien dat er bij 98graden een klepje iets te kort open bleef en hierdoor alles dus uit ging.
Op de ECU zit een productdatum stikker; is deze rond de 10 jaar oud is ie echt aan vervanging toe.
Ik adviseer je niet om te reviseren want dat ik maar voor korte tijd goed en kost je bakken met geld.
Via Schepers-autotechniek (in utrecht) kan je een splinternieuwe ECU met garantie laten plaatsen.
Of iemand op het forum heeft nog een liggen, of weet leuk adresje; dat weet ik verder niet .
Greetz, Melinda!
- Luciano155
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do mar 02, 2017 12:58 am
- Registration: 35ngjn
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Ebd / abs failure
Hallo mensen,
Ik ben een nieuw lid en een nieuwe rijder van Fiat Stilo.
Ik heb ook problemen met mijn stuurbekrachtiging. Het sturen is zwaar.
ABS en EBD failure, loose connection verschijnt op het display. (zie filmpje)
Om te beginnen heb ik een nieuwe accu gekocht bij Brezan van 60Ah.
Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
Ik ben een nieuw lid en een nieuwe rijder van Fiat Stilo.
Ik heb ook problemen met mijn stuurbekrachtiging. Het sturen is zwaar.
ABS en EBD failure, loose connection verschijnt op het display. (zie filmpje)
Om te beginnen heb ik een nieuwe accu gekocht bij Brezan van 60Ah.
Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Ebd / abs failure
Hoi,Luciano155 schreef:Hallo mensen,
Ik ben een nieuw lid en een nieuwe rijder van Fiat Stilo.
Ik heb ook problemen met mijn stuurbekrachtiging. Het sturen is zwaar.
ABS en EBD failure, loose connection verschijnt op het display. (zie filmpje)
Om te beginnen heb ik een nieuwe accu gekocht bij Brezan van 60Ah.
Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
Kijk even onder de motorkap of de multiriem niet kapot is.
Ik had dezelfde problemen met de stuurbekrachtiging en dat was bij mij het geval.
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Ebd / abs failure
Nieuwe volle accu, accupolen schoon en vast ?
Contact aan, stuur vanuit de middenstand helemaal naar links en daarna helemaal naar rechts dan weer naar links en naar rechts en weer terug naar de middenstand. Contact uit en weer starten.
Melding nu weg ?
Ik had dezelfde foutmeldingen nadat de accu een tijdje afgekoppeld was geweest, bij mij waren de meldingen verdwenen, stuurhoek is dan opnieuw gecalibreerd.
Is het proberen waard want gratis, anders natuurlijk uitlezen.
Contact aan, stuur vanuit de middenstand helemaal naar links en daarna helemaal naar rechts dan weer naar links en naar rechts en weer terug naar de middenstand. Contact uit en weer starten.
Melding nu weg ?
Ik had dezelfde foutmeldingen nadat de accu een tijdje afgekoppeld was geweest, bij mij waren de meldingen verdwenen, stuurhoek is dan opnieuw gecalibreerd.
Is het proberen waard want gratis, anders natuurlijk uitlezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast