yellowstilo schreef:Hallo Angela, zoals ik je al vooraf had aangegeven moet je eerst een paar ritten maken ofwel direct de oude fouten wissen, deze zijn aanwezig ivm. het programmeren op de werkbank zonder aanwezige sensoren, canbus, relais e.d.
Als de ecu tijdens de ritten ziet dat deze fouten niet meer aanwezig zijn dan gaat het MIL/OBD lampje en de bijbehorende engine fault melding vanzelf uit mits er verder geen storingen meer in de auto aanwezig zijn....
loose connection
- AngelaH
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo jul 29, 2018 9:48 am
- Registration: 79-LR-NH
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Bavel
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: loose connection
- yellowstilo
- Junior
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Super, wel zorgen dat je de ecu alsnog verplaatst want de orginele montage is een recept voor problemen....
- Alfaro
- Beginner
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jun 28, 2016 12:42 am
- Registration: 13-LD-GS
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Nissewaard
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Zat in de kabelboom, dus die heb ik volledig nagelopen en opnieuw "opgebouwd/hersteld"djacco schreef:Wat heb je gedaan om het op te lossen?
Zekering van de ECU sloeg uiteindelijk door, waardoor ik verder ben gaan zoeken in de kabelboom.
Met het doormeten kwam ik niets tegen, maar uiteindelijk bleek er sluiting te ontstaan en andere verbindingen verbroken.
Roestduivel had ook her en der toegeslagen bij de connectoren
Ons wagenpark;
Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4
Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Heb je misschien foto's van waar in de kabelboom het probleem zat? Kan interessant zijn voor anderen om dit probleem op te lossen
- StiloPriest
- Beginner
- Berichten: 43
- Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Doesburg
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Hey Abarth luitjes,
Ik heb mijn Stilo nu ruim 2 jaar en heb hem van onder tot boven helemaal klaargemaakt en heeft mijn nog niet, tot nu toe dan, laten staan door een electronische fout!!!!!!!
Tja hahaha tot nu toe zei ik al!!!! En gelukkig stond ik nog gewoon thuis Pfffff massel
Jahoor ik had dus ook een "loose Connection" op mijn display en nog een hele reeks andere meldingen en ja dan word het dus "meten"(is weten) en de hersencellen laten zweten met dit warme weer hihihi
Ik zag met het uitlezen de melding "U1701-Can network (NCR - NCM)" in de uitleg stond dat de fout nu niet werd waargenomen, en dat kan 2 dingen betekenen 1-doordat er geen commando word gegeven en dus geen nodenummer word gegenereerd............2-er is dus geen can-netwerk fout is, maar een signaal wat over het netwerk gaat maar niet gezien word cq aankomt bij de desbetreffende ecu.
Heb met de canbus nodenummertester signalen getest maar niets vreemds te zien op de nodebus checker???!!!
Heb toch voor de zekerheid aders van het can-netwerk op breuken gecontroleerd en dus verschillende keren van de te meten ECU's de connectoren losgenomen en vandaaruit gemeten en alles zag er goed uit.
Daarna ben ik maar op de connectoren meetpunten gaan creëren om mijn scoop te kunnen aansluiten want ik had die gedachten dat het een sensor zou moeten zijn waarvan het signaal gebruikt word voor de motor ecu als zowel de transmissie ecu, ivm de U1701 melding want hieruit lijkt het zo dat er geen communicatie tussen motor en trans ecu is en dit terwijl de aders geen breuken hebben??!!
Na een hele tijd gemeten te hebben met de scoop en ik nog steeds niets anders kon bedenken dan dat er toch ergens een signaal van een sensor niet bij de desbetreffende ecu aankwam(en het meten werd lastig gemaakt doordat de motor maar heel even bleef lopen en daarna weer uitviel, en ik dus elke keer een meetperiode met de scoop moest opnemen en het opgenomen signaal terug moest kijken) en ik dus op het laatst maar bedacht om mijn motor-ecu maar helemaal te wissen(zogenaamd virginizen) en zo alles maar eens opnieuw inleren en zien wat dat brengt!!!
Dus ik trek eerst de A-connector los en bekijk deze nog maar even, automatisme denk ik, en wat zie ik op een van de pinnen van de ecu zitten, een heel klein bulletje leek wel siliconenkit en je moest goed kijken en dan was het goed te zien!! En tevens heb ik maar een vergrootglas gepakt en de gaatjes van de connector bekeken en bij een zag ik ook een bulletje met het zelfde zitten???
Heb toen de beide connectoren gecontroleerd en ook hier op 1 pin van de ecu en 1 gaatje van de connector hetzelfde bulletjes troep!!
Daarna alles goed gecleaned met contactspray(dus geen WD40 want dit verwijderd geen siliconen kleef troep) en goed laten inwerken en daarna alles weer aangesloten zonder dus de ECU te wissen naar fabrieksstand, en hij liep meteen weer doet alles weer wat hij moet doen.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken en wat ik dus bedoel te zeggen controleer je connectoren heel erg goed, want net als bij mij, ondanks dat ik verschillende keren mijn connectoren los heb genomen en controleerde kon ik zo niets zien maar met geluk dat bij de laatste keer lostrekken bleef er een bulletje op het ecu-pennetje zitten en dus het eea duidelijk werd!!!
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik heb er ook foto's van gemaakt en 2 heb ik nu geplaatst en lijkt mij wel duidelijk.
suc6 aan allen met deze melding!!!
Michael
Ik heb mijn Stilo nu ruim 2 jaar en heb hem van onder tot boven helemaal klaargemaakt en heeft mijn nog niet, tot nu toe dan, laten staan door een electronische fout!!!!!!!
Tja hahaha tot nu toe zei ik al!!!! En gelukkig stond ik nog gewoon thuis Pfffff massel
Jahoor ik had dus ook een "loose Connection" op mijn display en nog een hele reeks andere meldingen en ja dan word het dus "meten"(is weten) en de hersencellen laten zweten met dit warme weer hihihi
Ik zag met het uitlezen de melding "U1701-Can network (NCR - NCM)" in de uitleg stond dat de fout nu niet werd waargenomen, en dat kan 2 dingen betekenen 1-doordat er geen commando word gegeven en dus geen nodenummer word gegenereerd............2-er is dus geen can-netwerk fout is, maar een signaal wat over het netwerk gaat maar niet gezien word cq aankomt bij de desbetreffende ecu.
Heb met de canbus nodenummertester signalen getest maar niets vreemds te zien op de nodebus checker???!!!
Heb toch voor de zekerheid aders van het can-netwerk op breuken gecontroleerd en dus verschillende keren van de te meten ECU's de connectoren losgenomen en vandaaruit gemeten en alles zag er goed uit.
Daarna ben ik maar op de connectoren meetpunten gaan creëren om mijn scoop te kunnen aansluiten want ik had die gedachten dat het een sensor zou moeten zijn waarvan het signaal gebruikt word voor de motor ecu als zowel de transmissie ecu, ivm de U1701 melding want hieruit lijkt het zo dat er geen communicatie tussen motor en trans ecu is en dit terwijl de aders geen breuken hebben??!!
Na een hele tijd gemeten te hebben met de scoop en ik nog steeds niets anders kon bedenken dan dat er toch ergens een signaal van een sensor niet bij de desbetreffende ecu aankwam(en het meten werd lastig gemaakt doordat de motor maar heel even bleef lopen en daarna weer uitviel, en ik dus elke keer een meetperiode met de scoop moest opnemen en het opgenomen signaal terug moest kijken) en ik dus op het laatst maar bedacht om mijn motor-ecu maar helemaal te wissen(zogenaamd virginizen) en zo alles maar eens opnieuw inleren en zien wat dat brengt!!!
Dus ik trek eerst de A-connector los en bekijk deze nog maar even, automatisme denk ik, en wat zie ik op een van de pinnen van de ecu zitten, een heel klein bulletje leek wel siliconenkit en je moest goed kijken en dan was het goed te zien!! En tevens heb ik maar een vergrootglas gepakt en de gaatjes van de connector bekeken en bij een zag ik ook een bulletje met het zelfde zitten???
Heb toen de beide connectoren gecontroleerd en ook hier op 1 pin van de ecu en 1 gaatje van de connector hetzelfde bulletjes troep!!
Daarna alles goed gecleaned met contactspray(dus geen WD40 want dit verwijderd geen siliconen kleef troep) en goed laten inwerken en daarna alles weer aangesloten zonder dus de ECU te wissen naar fabrieksstand, en hij liep meteen weer doet alles weer wat hij moet doen.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken en wat ik dus bedoel te zeggen controleer je connectoren heel erg goed, want net als bij mij, ondanks dat ik verschillende keren mijn connectoren los heb genomen en controleerde kon ik zo niets zien maar met geluk dat bij de laatste keer lostrekken bleef er een bulletje op het ecu-pennetje zitten en dus het eea duidelijk werd!!!
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik heb er ook foto's van gemaakt en 2 heb ik nu geplaatst en lijkt mij wel duidelijk.
suc6 aan allen met deze melding!!!
Michael
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst .......maar worden geschilderd
Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale
Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale
- anton
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di mei 05, 2020 6:02 am
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: loose connection
Bij mij is het probleem opgelost. Ik kreeg melding loosde connecties en alles op dashboard ging branden, motor sloeg af en toe uit. Na het vervangen van de standaard radio. Probleem lag bij de bedrading. Er blijven twee draden over ..een roze en roze met zwart. Als die via de cassette waar de radio in zat aarde maakt geeft hij deze storing ook
- Alexander1972
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
- Registration: 21NXZP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Rijssen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Stilo 1.4 16V met de melding loose connection
Hallo luitjes,
Ik heb een stilo 1.4 16V uit 2004 en ik krijg steeds de melding loose connection. Maar het rare is dat ik die in veeeeeeeeeeelvoud krijg als het warm is/wordt maar minder als het "koud" is.
De auto doet verder niet raar of n et wat dan ook reageert normaal en alles blijft het ook gewoon doen, maar soms gaan alle melding op het dashboard branden en valt alles "uit" maar de auto blijft het gewoon doen..........
ik hoop dat je me kan helpen. Anders moet ik afscheid nemen van mn leuke stilo
Alex
Ik heb een stilo 1.4 16V uit 2004 en ik krijg steeds de melding loose connection. Maar het rare is dat ik die in veeeeeeeeeeelvoud krijg als het warm is/wordt maar minder als het "koud" is.
De auto doet verder niet raar of n et wat dan ook reageert normaal en alles blijft het ook gewoon doen, maar soms gaan alle melding op het dashboard branden en valt alles "uit" maar de auto blijft het gewoon doen..........
ik hoop dat je me kan helpen. Anders moet ik afscheid nemen van mn leuke stilo
Alex
Laatst gewijzigd door Alexander1972 op vr jul 24, 2020 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Ik zou zeggen...neem dit topic even door en je weet weer wat!!!
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Alexander1972
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
- Registration: 21NXZP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Rijssen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: loose connection
@Schumi,
alles wat ik in dit bericht lees gaat over een abarth of een 1.6 of een 1.8 en alle auto's vallen uit en of stil en deze klachten heeft de mijne niet....
steeds hopend op een oplossing.
Laat het duidelijk zijn ik ben geen monteur en heb op auto gebied ook zeker geen 2 rechterhandjes
alles wat ik in dit bericht lees gaat over een abarth of een 1.6 of een 1.8 en alle auto's vallen uit en of stil en deze klachten heeft de mijne niet....
steeds hopend op een oplossing.
Laat het duidelijk zijn ik ben geen monteur en heb op auto gebied ook zeker geen 2 rechterhandjes
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: loose connection
Doe wat ik je in mijn Pm berichten heb gezegd...en het gaat goed komen.
Je Stilo moet in ieder geval worden uitgelezen...zodat de fout codes naar boven komen...en dan kan het probleem pas worden opgelost.
Je Stilo moet in ieder geval worden uitgelezen...zodat de fout codes naar boven komen...en dan kan het probleem pas worden opgelost.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten