[GESLOTEN] Stilo van weeva

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gesloten
Gebruikersavatar
Weeva
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 1:26 am
Registration: 69-JJ-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Stilo van weeva

Bericht door Weeva »

Hallo allemaal

Sinds een paar weken eigenaar van een gele Fiat stilo 2.4 Abarth, foto's volgen nog. Ben tot op heden nog geen trotse eigenaar helaas. Ondanks dat het model, de uitvoering en dat in combinatie met de donkergele kleur deze auto een lust voor het oog maakt, valt er over het rijplezier nog wel het 1 en ander op en aan te merken. Over de vele opties die deze auto heeft mag ik zeker niet klagen, maar misschien wel handig dat ze functioneren. Zo wil de Panorama dak niet open en doet de cruise control het niet, en de Stoelairbag is defect waardoor je constant een foutmelding te zien krijgt wat ook niet weer weg gaat. Ook Bij veel regenval lekt er een beetje water via het bedieningspaneel van het panorama dak naar binnen. Motorisch rijd hij alleen goed bij een warme motor, bij een koude motor loopt hij heel erg onstabiel. Ben er mee naar de garage geweest en die hebben voor 345 euro een diagnose vastgesteld dat de koppelingset versleten is en die moet voor 1345 euro vervangen worden, gelukkig mag ik ook zelf de onderdelen van de sloop regelen wat me al honderden euro's scheelt. Verder hebben ze nog de selespeed olie verversd, de aandrijfas opnieuw afgesteld en de auto uitgelezen en gereset. Dat laatste heeft helaas de autoradio ook gereset waardoor ik een code moet invoeren bij opstarten die ik niet heb, deze moet ik daarom opnieuw aanvragen bij fiat in Italië, duurt minimaal 2 weken en kost me 60 euro. Nu weet ik dat Italiaanse auto's er over het algemeen mooi uitzien maar dat ze vooral electronisch drama kunnen zijn. Maar laat ik nou niet een negatieve indruk achter laten omdat deze stilo ook genoeg positiviteit te bieden heeft! Zoals ik in het begin al benadrukte is dat de auto een lust voor het oog is, mijn gele stilo staat nog ontzettend strak in de lak! Er ligt een fantastisch Audio systeem in. Een waslijst aan aanwezige opties, een mooi donker zwaar geluid door de Remus uitlaat, schakelen doet ie in beide standen geweldig en met een warme motor voel ik me the king of the Road haha, dat komt mede door het aantal pk's en de sublieme wegligging. Wat ligt er de komende tijd in de planning:

Koppelingset vervangen
Koplampen polijsten wat ik zelf ga proberen met tandpasta
Panorama dak werkend krijgen en uitzoeken waar er lekkage is
Radio weekend krijgen of vervangen door universele radio
Cruise control werkend krijgen
Bumber rechtsvoor beter vastmaken
Stoelairbag repareren
Velgen glans zwart spuiten
Sluiting kofferbak controleren

Als al deze onkosten investeren in mijn stilo verstandig en de moeite waard is daar zijn de meningen over verdeeld, maar vind het zonde dat deze prachtige auto die je niet veel ziet rijden weg te laten roesten en stof te laten happen, want daar is ie nog te mooi voor! Ik houd jullie op de hoogte :thumbup:

Groetjes weeva :wave:
Laatst gewijzigd door Gagen op vr feb 02, 2018 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door japioo »

Hoi weeva,
Koplampen polijsten ?
Ik heb er al heel wat gedaan, ook die helemaal vergeeld en ondoorzichtig waren.
Je kunt er behoorlijk duur spul voor kopen maar ... haal bij de Aldi, Lidl, Action enz een z.g.n. Kras Weg setje voor heel weinig.
Wanneer ze heel erg aangetast zijn eerst rustig opschuren met waterproof 1200 ( wordt helemaal mat, is niet erg ) daarna volgens de gebruiksaanwijzing behandelen met Kras Weg. Prachtig helder, als nieuw !
En ze blijven ook nog eens mooi.
Ik geloofde nooit zo in die setjes maar toen ik wat flinke krassen had maar zo'n setje gehaald ( toen bij de Aldi , iets van € 5 ) en geprobeerd. Waren behoorlijke krassen maar ze waren verdwenen en blijven ook weg. Dus toch goed spul.
Over de radio, ik heb ooit op het Engelse Fiat forum gelezen dat er een afdeling is die radio codes geeft.
Je moet dan de serienummers en zo die op de radio staan opgeven en je krijgt een code terug. Waarschijnlijk zit er iemand die een codegenerator heeft.
http://www.fiatforum.com/i-c-e/85204-on ... hread.html

Succes met de Stilo !

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door Drunzy »

Koppelingset vervangen
Panorama dak werkend krijgen en uitzoeken waar er lekkage is
Radio weekend krijgen of vervangen door universele radio
Cruise control werkend krijgen
Bumber rechtsvoor beter vastmaken
Stoelairbag repareren
Sluiting kofferbak controleren

Voor alle bovenstaande dingen zou ik eens Mike Kaasjager (FSC Quickpoint Kaasjager)
Eens een berichtje doen ik denk (weet het wel zeker) dat hij je kan helpen en je een hoop centjes daardoor kunt besparen

Wat betreft je koplampen koop een pot commandant cleaner
Er een dikke dot op doen vervolgens ff 15 min hard poetsen en dan de matte laag eraf poetsen en klaar ben je

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door Dee01 »

Ik raad je af om het te doen met tandpasta, als je goed op het internet leest lees je dat je met tandpasta in no time weer doffe kappen hebt
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door japioo »

Ook met cleaner heb je dat is mijn ervaring, na een maand al.
Gedaan met zo'n goedkoop krasverwijder setje geen probleem, sommige koplampen nu al meer dan een jaar geleden, nog steeds kraakhelder.

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door EntonoX »

Wat is de kmstand van de auto? Koppeling vervangen waarom?

Ik heb menig selespeed koppeling gezien die vervangen is zonder dat deze eigenlijk oorzaak was van problemen. (En eigenlijk door onkunde van garages maar als probleem wordt aangewezen en om hun kas te spekken)

Heb je problemen?

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door Dee01 »

Ik heb evt nog 2 originele koplampen liggen mocht je evt interesse hebben stuur me dan een pb :)
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Weeva
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 1:26 am
Registration: 69-JJ-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Stilo van weeva

Bericht door Weeva »

Bedankt voor alle reacties iedereen! Nu nog even een plan van aanpak op papier wat betreft project stilo :thumbup:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten